Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chassi och Processor fläkt


johank88

Rekommendera Poster

Hej jag har en dator som jag har tänkt att byta chassi fläkt på och jag har en som är 60 mm nu men undrar om man kan sätta in en större eller om man måste göra/köpa något speciellt innan man sätter in en större fläkt?? Och vad för fläkt kan vara bra att köpa ska ha en 3 pin??

 

Sen så undrar jag om det är någon som kan rekommendera en bra fläkt till processorn som har en socket 939?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har en dator som jag har tänkt att byta chassi fläkt på och jag har en som är 60 mm nu men undrar om man kan sätta in en större eller om man måste göra/köpa något speciellt innan man sätter in en större fläkt?? Och vad för fläkt kan vara bra att köpa ska ha en 3 pin??

 

Sen så undrar jag om det är någon som kan rekommendera en bra fläkt till processorn som har en socket 939?

 

Tack på förhand

 

Ang. sätta in en större fläkt än en 60 mm fläkt ska inte vara några problem, det enda man bör kolla är hur "stort" är luft hålets plats....fördelen med en större fläkt är att den inte behöver snurra så snabbt = tystare dator (fläkt) bifogar en länk över en stor och "tyst" fläkt Chassi Fläkt

 

Sedan ang. processor fläkt på en socket 939 rekommendera jag en Zalman fäkt (efter egen erfarenhet) bifogar en länk att kolla ... Processor Fläkt

 

Om du inte vill beställa där ifrån så har du något riktmärke :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...