Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Batteriproblem "ny" hp


Nyssa

Rekommendera Poster

Jag har en HP PA DV6-2070 inköpt i november 2009. Nu verkar batteriet vara slut. Jag har testat adapter och moderkort enligt hp:s instruktioner och de verkar ok. Hp support assistant säger att jag måste byta batteri. Men, är inte det lite väl kort livslängd? Tycker det känns orimligt. Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju mycket på hur man har skött batteriet, dvs hur bra man har följt anvisningarna i manualen, men det är många som behöver byta batteri efter ca ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en HP PA DV6-2070 inköpt i november 2009. Nu verkar batteriet vara slut. Jag har testat adapter och moderkort enligt hp:s instruktioner och de verkar ok. Hp support assistant säger att jag måste byta batteri. Men, är inte det lite väl kort livslängd? Tycker det känns orimligt. Någon som vet?

 

 

Om du använder datorn och har strömsladden inkopplad i datorn samt batteriet - så är inte det till att rekommendera, detta pga. det sliter extra mycket på batteriet.

Så jag rekommenderar att man plockar ut batteriet om man använder datorn hemma med ström och bara laddar upp det om man ska iväg med datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...