Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DDR2 800 MHz till1066 MHz?


Jarkko

Rekommendera Poster

Hej!

Jag funderar på att utöka minnet på min stationära PC. Jag har Windows XP, Asus M2N-E moderkort AMD X2 4400 processor.

Nu har jag 1 Gb DDR2 667 MHz minne. Har tänkt att stoppa i 2 st 1 Gb 800 MHz vilket det är den högsta hastigheten som moderkortet stödjer, men funderar på vad som händer om jag sätter i 1066 MHz minnen istället. Går minnena ändå på 800 MHz?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta fungerar det med minnen, som stöder högre hastighet än moderkortet, men inte alltid. De går dock inte fortare än vad långsammaste minnet eller moderkortet stöder. Köp 800 MHz minnen med så lågt CL-värde som möjligt. DDR2 har på nya moderkort ersatts av DDR3 så de nya DDR2-minnenakan inte utnyttjas vid uppdatering av moderkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta fungerar det med minnen, som stöder högre hastighet än moderkortet, men inte alltid. De går dock inte fortare än vad långsammaste minnet eller moderkortet stöder. Köp 800 MHz minnen med så lågt CL-värde som möjligt. DDR2 har på nya moderkort ersatts av DDR3 så de nya DDR2-minnenakan inte utnyttjas vid uppdatering av moderkortet.

 

Hej!

Tack för ditt snabba svar!

Tror att jag köper 800 MHz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...