Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur får jag bort en fil som har "fastnat"?


Darla

Rekommendera Poster

Hej!

 

Här är en desperat undran från en frustrerad dator-användare: hur får jag bort en mapp med filer från datorn som liksom bara "vägrar" då jag försöker ta bort den?

 

Laddade ner mappen nyligen från en torrent till min externa hårddisk. Försöker nu ta bort den men då jag högerklickar på "ta bort" händer eg ingenting utom att datorn låter väldigt mycket (som om den riktigt anstränger sig) och alla andra program jag har uppe segar något otroligt. Rutan "Tar bort 1 objekt (0 byte)" kommer upp men finns där bara på skärmen utan att någonting eg händer.

 

Jag lyckades flytta en av filerna i mappen till papperskorgen en gång men det verkar ha gjort vare sig till eller ifrån. Ibland lyckas jag öppna den konstiga mappen, ibland inte. När jag öppnar den externa hårddisken märker jag överhuvudtaget även att den är väldigt seg och har svårt att öppna sina andra mappar så länge den här konstiga mappen finns kvar "i systemet".

 

Hjälp!

 

Mvh

Darla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ett snarlikt problem en gång. Jag löste det med att starta datorn i Felsäkert läge. Då gick det att radera filen.

Har du inte provat det bör du göra ett försök.

 

Lyck till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Tack för era svar och ursäkta att jag tog så lång tid på mig att själv svara. Testade "allt" och inget gick. Det som till slut blev sista utvägen var att formatera om hårddisken i fråga, så nu är ääääntligen filen borta. :)

 

/Darla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Det hade du rätt i, att det var den sista utvägen du använde dig av, när du fomaterade och installarde om OS:et. Detta fel brukar uppträda som du beskrev det, att mappen inte fanns, men ändå var där. efter dina manövrar. En direkt omstart, hade säkert fixat det, eller så finns det program som gör det. Ett sätt är också, att byta namn på objektet. Det brukar i regel funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Så mycket borde väl ändå Darla själv begripa, att man stänger av och tar bort filerna ur programmet, innan man kan flytta på det nerladdade eller radera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så mycket borde väl ändå Darla själv begripa, att man stänger av och tar bort filerna ur programmet, innan man kan flytta på det nerladdade eller radera.

 

Lol, ja faktiskt. :) Men tack ändå för tipsen alla ni som gav dem. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...