Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallera Ubuntu


Emelie

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min hdd kraschade på datorn, har en HP Slimline. Köpte ny hdd men min föredetta kille hade bara en skiva med ubuntu så det fick bli så.

Nu har jag kommit till den punkten då jag vill ha Windows XP på datorn eftersom jag inte kan installera mitt Comviq Surf.

Problemet är att när jag sätter i den brända XP skivan så kommer jag bara fram till blåa rutan där det står följande:

 

"För att fortsätta ladda Windows XP tryck ENTER" - Jag trycker enter men det händer ingenting, den stannar där. Så hur gör jag? Någon sa åt mig att man kanske behöver avinstallera ubuntu helt först om det hela ska fungera men eftersom jag inte är insatt alls eller särskilt datorkunnig så vet jag inte hur jag ska gå till väga?

 

Måste väl kunna lösa det själv utan att behöva lämna in datorn? XP Skivan jag fick av kompisen har han själv användt många gånger så inget fel på den. Tacksam för all hjälp jag kan få.

 

Läste lite i andra trådar här men jag förstod inte redigt alls hur jag skulle göra.

 

//Emelie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en OEM-skiva (med märkesdator) fungerar det bara på den första datorn, det är inte heller tillåtet att ha samma installation på flera datorer samtidigt och hur är den bränd? Med datorns medföljande programvara, om den är nerladdad kan vi inte hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...