Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DWL-G520+


Motherboard_92

Rekommendera Poster

Motherboard_92

Hej Alla glada

Jag har nu i ett par dagars tid försökt att hitta och installera ett trådlöst nätverkskort vid D-Link DWL-G520+ (AirPlus)

Jag skulle vilja ha hjälp med att leta fram drivrutiner till den då det är så att jag har tappat bort skivan

 

\Motherboard_92

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drivrutiner ska du normalt hitta på D-links webbplats http://www.dlink.se men där finns visst inte just ditt kort men jag hittade det på den brittiska motsvarigheten http://www.dlink.co.uk Välj Support upptill och sedan skriver du in beteckningen på nätverkskortet till vänster. Sedan måste du kolla på någon etikett om du har Revision A eller B. Därefter ser du drivrutinen mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motherboard_92

Hej

tyvärr så verkar det som om dom drivrutinerna inte fungerade med det här nätverkskortet för nu står det så här på kortet i enhetshanteraren "Den här enheten kan inte starta. (Kod 10)"

Klicka på felsök om du vill starta felsökaren för den här enheten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På samma sida finns det väl en manual eller installationsinstruktion. Läs i den och se om du har gjort precis som det står där.

 

Är du säker på att du valde rätt revision?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motherboard_92

Jag gjorde exakt som det stod i manualen.

Men jag kom på att jag måste testa att plocka ur kortet och sedan avinstallera den första programvaran jag installerade för att sedan prova den andra.

Men men jag undrar vad den där felkoden innebär betyder den att det är fel drivrutiner eller kan den betyda något annat ?

Så jag ska försöka med det som står ovan imorgon.

Och om det funkar eller ej skriver jag imorgon.

Om det inte funkar så ska jag försöka att skriva av lite av informationen som står på nätverkskortet och sedan fråga dej eller någon annan här på smart om dom kan lyckas klura ut om det revision A Eller B jag tror att det ska vara Revision B men jag är inte helt säker.

Den enda windows Version jag har fått den att fungera på är Windows 2000 men även det innebar en hel del detektiv arbete.

men nog om det nu.

Nu är det windows xp som gäller.

Jag skulle gärna vilja ha ett bra tips på någon form av gratis program som tar backup av drivrutinerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...