Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Wifi problem


Alius

Rekommendera Poster

Hej där, jag har haft ett problem som har varit litet och stort sedan jag köpt denna datorn (laptop). Jag har ibland problem med att hitta nätverk som borde synas tydligt, och ibland när jag tycker att wifi går för långsamt och jag kopplar in nätverkskabel i datorn så händer ingenting även när jag stänger av Wlan. Det brukar inte vara ett stort problem dock, jag brukar kunna surfa med den uppkoppling jag får trådlöst. Men problemet är att när jag vill spela vissa spel på internet så spelar det ingen roll att jag sitter på en 100 mbit lina, det laggar tokmycket ändå, ofta stiger min ms upp till 1500 och spelen blir ospelbara. finns det någon mjukvara som sitter ivägen för uppkoplingen eller är det fel på nätverkskortet (datorn har varit inne på lagning för nätverkskortet, men dom hittade inget fel)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

det är väl inte samma dator som den i ditt, "långsamt kraschande" inlägg antar jag.

Det vanliga som stoppar brukar ju vara brandväggen, kontrollerat med och utan om det gör ngn skillnad?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

jo, det är samma dator. men detta problemet har varit med en längre tid.

har testat att stänga av brandvägg och virusprogram utan framgång, tyckte det gick lite bättre häromdagen när jag stängde av p2p-skyddet på avast!, men det funkade inte alls igår. testade även att köra en norton rensning om det kanske var installerat i början, men funkade inte bättre.

 

Mvh

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag stängde av p2p-skyddet på avast!
Har man problem med anslutningen till internet så ska man ju inte ha några fildelningsprogram igång.

 

Är det likadant hos andra med trådlöst nätverk som hemma hos dig?

 

Har du kollat upp datorn med någon online-skanning för att leta efter virus resp. med något antispionprogram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man problem med anslutningen till internet så ska man ju inte ha några fildelningsprogram igång.

 

Är det likadant hos andra med trådlöst nätverk som hemma hos dig?

 

Har du kollat upp datorn med någon online-skanning för att leta efter virus resp. med något antispionprogram?

 

de andra datorerna med trådlösa nätverk har inga problem, bara min dator.

 

har bara kollat med avast! och inte hittat något.

vad för online-skanning eller antispionprogram borde jag testa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad exakt gör online scan? och är det bättre än vanliga anti-virus program som avast!?

En online-skanning innebär att innehållet i datorn kontrolleras mot en annan virusdatabas, enkelt uttryckt. Eftersom alla antivirusprogram missar en del skadliga filer är det bra att få den kontrollerad med ett annat program utan man behöver installera ett helt antivirusprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...