Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

iPod nano


johannesgustavsson

Rekommendera Poster

johannesgustavsson

Tjenare allihopa! Tänkte fråga om någon har en iPod nano från Apple och kan ställa upp att svara på lite frågor? De följer nedan och tar några minuter att svara på...Antar jag? Funderar på att skaffa en, och vill veta vad ni tycker. Den modellen som jag ska ha är: iPod Nano | 8 GB minne | Silverfärgad | Slim

 

1. Batteritid, hur länge räcker batteriet om man lyssnar på musik en längre tid?

2. Ljud, Är det bra ljudkvalité? Det beror ju givetvis på hörlurarna, men ändå!

3. Har hört att den har kamera också, dock att man bara kan filma, inte ta foton :blink: stämmer detta?

4. Går det att installera Apps (Spel, program) osv.? Vart ifrån kan man ladda ner? :rolleyes:

5. Brukar man jailbreaka en iPod? :huh:

 

Skulle vara jätteglad om ni kan svara på detta! (Ni med/som har prövat en iPod eller har kunskap om den!) Ni är till väldigt stor hjälp isf! Tack på förhand! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare allihopa! Tänkte fråga om någon har en iPod nano från Apple och kan ställa upp att svara på lite frågor? De följer nedan och tar några minuter att svara på...Antar jag? Funderar på att skaffa en, och vill veta vad ni tycker. Den modellen som jag ska ha är: iPod Nano | 8 GB minne | Silverfärgad | Slim

 

1. Batteritid, hur länge räcker batteriet om man lyssnar på musik en längre tid?

2. Ljud, Är det bra ljudkvalité? Det beror ju givetvis på hörlurarna, men ändå!

3. Har hört att den har kamera också, dock att man bara kan filma, inte ta foton :blink: stämmer detta?

4. Går det att installera Apps (Spel, program) osv.? Vart ifrån kan man ladda ner? :rolleyes:

5. Brukar man jailbreaka en iPod? :huh:

 

Skulle vara jätteglad om ni kan svara på detta! (Ni med/som har prövat en iPod eller har kunskap om den!) Ni är till väldigt stor hjälp isf! Tack på förhand! :D

 

 

 

Har en Nano på 16 GB och är oerhört nöjd med den.

1. Är den helt fulladdad så kan du lyssna minst 30 timmar, detsamma gäller för ljudböcker. Däremot slukar den batteri relativt fortare om du ser filmer på den (vilket funkar enormt bra med enorm kontrast och skärpa, trots liten display). Ett måste är att skaffa ett konverteringsprogram (mp3 till mp4) om du ska se film på den, då iTunes inte alls fungerar bra.

2. Kameran är toppenbra, till och med bättre än mobilens 5 Mpix. Du kan bara filma, inte ta foton. Den har även röstinspelning och många equalizer-val och en mängd andra användbara finesser. Ljudet i hörlurarna är toppen, även med billiga hörlurar.

3. Njae spel finns i alla fall inga förinstallerade och jag tror inte det finns, men ska låta det vara osagt.

4. Behovet att jailbreaka en iPod förstår jag inte, den är ju inte låst i och med att man kan konvertera om materialet i andra program, men kanske missförstod jag frågan.

 

Ska du ändå köpa en så rekommenderar jag att du lägger till några hundralappar och väljer en på 16 GB på en gång, du kommer troligen ångra dej annars.

 

Har du mer frågor så fråga gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tjenare allihopa! Tänkte fråga om någon har en iPod nano från Apple och kan ställa upp att svara på lite frågor? De följer nedan och tar några minuter att svara på...Antar jag? Funderar på att skaffa en, och vill veta vad ni tycker. Den modellen som jag ska ha är: iPod Nano | 8 GB minne | Silverfärgad | Slim

 

1. Batteritid, hur länge räcker batteriet om man lyssnar på musik en längre tid?

2. Ljud, Är det bra ljudkvalité? Det beror ju givetvis på hörlurarna, men ändå!

3. Har hört att den har kamera också, dock att man bara kan filma, inte ta foton :blink: stämmer detta?

4. Går det att installera Apps (Spel, program) osv.? Vart ifrån kan man ladda ner? :rolleyes:

5. Brukar man jailbreaka en iPod? :huh:

 

Skulle vara jätteglad om ni kan svara på detta! (Ni med/som har prövat en iPod eller har kunskap om den!) Ni är till väldigt stor hjälp isf! Tack på förhand! :D

 

Hej!

Äger en svart ipod nano på 8 gb. Kan varmt rekomendera denna både till dem som söker efter en mångfunktionell mp3-spelare med x antal funktioner och tillbehör, och till dem som enbart är intresserad av en bra musikupplevelse. Lär successivt börja sjunka i pris nu också när nano 6g lanseras.

 

har även översatt en artikell om just nano 5g.

 

http://prylblogg.pricerunner.se/2010/08/27/ipod-nano-5-e-generationen/

 

Hälsningar

Mattias N, PriceRunner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...
johannesgustavsson

Sorry för att jag inte har svarat, men jag har typ "glömt" bort och kika in sen senast :P

 

En liten uppföljare; Jag tänkte alltså införskaffa iPoden genom att sälja jultidningar. Jag struntade dock i detta, för nu har jag ett PSP också, och den kan man ju lyssna på musik i också... Men kanske en iPod ska införskaffas senare, vi får se :)

 

Tack så mycket för hjälpen i vilket fall, då har jag koll på hur läget är!

/Johnte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...