Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera program


BillyDeKid

Rekommendera Poster

Hej Alla, jag undrar om någon kan hjälpa mig och säga var man ska lägga nya program som man installerar på windows 7. På XP instalerade jag dom i program på C-hårdisken men jag kan inte hitta något annat än Document och Biblotek på windows 7. Kanske är det där man kan lägga dom? Tacksam för all hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alla, jag undrar om någon kan hjälpa mig och säga var man ska lägga nya program som man installerar på windows 7. På XP instalerade jag dom i program på C-hårdisken men jag kan inte hitta något annat än Document och Biblotek på windows 7. Kanske är det där man kan lägga dom? Tacksam för all hjälp.

 

De ska ligga i C:\Program Files använder du 64-bit ska 32-bitas program läggas i C:\Program Files (x86) som de gör i Windows Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Alexa! 64-bit i programmefiler och 32-bit i Programmefiler*86, men det är just det att jag inte hittar programme men jag letar kanske på fel ställe, jag kommer från Windows XP så windows 7 är väldigt främmande för mig. försökte installera "nya microsoft gratis virusskydd" och settings är inte aktiv så jag får nog installera om det, jag tror det hamnade bland dokument i Bibloteket men det borde ligga i programmefiler då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Alexa! 64-bit i programmefiler och 32-bit i Programmefiler*86, men det är just det att jag inte hittar programme men jag letar kanske på fel ställe, jag kommer från Windows XP så windows 7 är väldigt främmande för mig. försökte installera "nya microsoft gratis virusskydd" och settings är inte aktiv så jag får nog installera om det, jag tror det hamnade bland dokument i Bibloteket men det borde ligga i programmefiler då.

 

Det finns dessa typer av mappar som ofta syns

Användarmapp: Innehåller dina bilder, dokument med mera ligger i C:\Users

Hemmagrupp: Din nätverksmapp med andra datorer med Windows 7.

Bibliotek: En samling av mappar från flera platser på hårddisken/nätverket.

 

För att komma in i C: väljer man Dator där ligger hårddiskar och andra enheter. Du kan också skriva filvägen i Start-menyn. Skriv tex C: och tryck enter för att komma in i C-mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Program Files är bara en term för operativsystemet. Programmen finns sedan som vanligt i mappen Program under C normalt efter installationen.

 

Vill man ha problem, så kan man ju alltid försöka byta mapp. biggrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mappen User syns som Användare och Program Files som Program om man använder svenska versionen men är inte det korrekta namnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...