Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Musproblem - Tappar kontakt med datorn


miii

Rekommendera Poster

Hej!

 

Sitter på min laptop som jag använder en minimus på. Problemet är att minimusen på senare tid har börjat spöka lite, då den stup i kvarten tappar kontakt med datorn. Musen fungerar drar fortfarande ström via usb, men det verkar som windows har svårt att använda musen. Jag har testat att avinstallera musen via enhetshanteraren utan framgång.

 

Det är inte uteslutet att det är ett hårdvaruproblem, men jag tror det handlar om ett mjukvaruproblem, då jag i princip samma problem på en tidigare mus. Då blev det nyköp, men vill helst skippa köpa ny mus igen.

 

Är det någon som har något tips på hur jag kan fixa detta problem?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte nu att problemet blev lite mer komplicerat än jag trodde. Har nämligen märkt att musen tappar kontakten när man lyfter på den (lasern tappar kontakt med underlaget?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat ominstallera, uppdatera drivruter m.m. utan framgång. Att det skulle vara skit i laserhålet är tyvärr inte orsaken.

 

Det konstiga är att musen bara (nu på slutet) bara lyser ibland. När den väl lyser fungerar den felfritt, men så fort jag lyfter musen eller nåt så slocknar den.

 

Alltså det känns skitskumt då den bara fungerar i vissa lägen. Det räcker att jag lyfter på musen så slutar den fungera.

 

Det känns som ett hårdvaruproblem (glapp?) men det vore en lättnad om det var ett mjukvaruproblem (så man slipper köpa ny).

 

Tack för svar förresten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...