Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fil och skrivardelning problem med Norman Security Suite


eken81

Rekommendera Poster

Jag har problem men Norman Security Suite, det man får som helårprenummerant vid PC för Alla. Jag har en gammal dator med XP SP3 på, den har en HP Deskjet F300 Skrivare/skanner kopplad till sig, plus att det är min gamla dator. Jag vill dela ut skrivaren och Några mappar på stationära datorn till min nya bärbara som har Windows 7 64bit. Jag har pillat med det ett tag och fått det att fungera. OM JAG STÄNGER NER Norman Security Suite. Vet någon hur jag kan öppna portar m.m. eller kort få de utdelade mapparna och skrivaren att synas på min bärbara utan att jag måste stänga av brandväggen i Norman Security Suite. Vill kika här först om det är enkelt förklarat för något innan jag kontaktar Norman själva. Har både Googlat och sökt på deras support sida utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

nu känner jag inte till hur Norman fungerar, men principerna borde inte vara helt olika till andra brandväggsprogram.

Ett förslag:

Denna lösning är för NIS 2010

 

Öppna Norton och klicka på nätverkskarta. Den kommer nu söka igenom ditt nätverk. (ca 30 sek) Sedan så kommer du se din router om du har en sådan och alla enheter som är uppkopplade. I mitt fall var det 8 enheter, sedan letade jag upp min andra dator, letade med mac adressen. (kan fås via ipconfig /all i cmd) Sedan gjorde jag så att denna enheten kunde litas på fullt ut och sedan gjorde jag detsamma med den andra datorn och nu funkar allt perfekt!

 

Så om Norman har ngn liknande funktion som Norton, kanske du kan få det att fungera.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...