Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte öppna gmail


kiwi01

Rekommendera Poster

Både jag och en vän till mig har var sin gmailadress som vi vanligtvis läser i min dator.

Nu har det hänt att min väns inkomna mail går helt plötsligt inte att öppna, varken gamla eller nya olästa. Det enda som händer när man klickar på en post är att det kommer upp en liten skylt "laddar...", sedan händer inget mera oavsett hur länge man väntar. Inte heller går det att skriva mail.

Mitt gmail fungerar som det ska.

Det börjar bli lite panikartat då det finns antagningsbesked från en skola samt besked från CSN att läsa.

Vad kan det vara och framför allt hur kan man lösa problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ca en timme efter att jag beskrivit problemet så fungerade mailet igen men nu på morgonen är det samma problem igen.

Nej, jag har tyvärr inte möjlighet att prova olika webbläsare men jag vet inte vad det skulle ha för betydelse, det är samma dator (utan inloggning) och samma webbläsare för tre olika gmailkonton, jag byter ju bara mailadress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, men en möjlighet är ju att det finns kvar cookies från gmail i webbläsaren som stör när ni ska kolla nästa mejladress.

 

Kompletterande webbläsare: Opera, Firefox, Chrome

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ja det tycks fungera om jag tömmer webbhistoriken, men jag tvingas att göra det precis varenda gång, även om jag skulle ha tömt den innan jag loggar in på mailkonto ett så måste jag tömma det på nytt för att kunna komma in på det andra. Nåja, det är ju ingen stor grej att behöva göra det nu när jag vet om att det löser problemet - men varför har det blivit så??? Om du har tid och lust att förklara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte utan det blir bara gissningar då typ att gmail har ändrat något så att de har någon information i någon cookie/kaka som har någon knytning till kontot man var inloggad på. Ett sätt att få det lite smidigare är ju att använda olika webbläsare för olika konton, eller för den delen ha olika inloggningskonton i Windows för olika personer då får ju var och en en separat uppsättning med cookies.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...