Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
dedde7

Installera om

Rekommendera Poster

Hej!

jag har en acer aspire 3050. jag installera linux mint och tog bort vista och nu vill jag ha tillbaka vista. jag har ingen skiva bara en licensnyckel under datorn. vad ska jag göra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

antagligen får du väl prata med Acer om de har en Vista skiva, och är villiga att hjälpa dig.

Du plockat bort en OEM version på den datorn?

Så du får väl inhandla ett nytt Vista OS, alternativt låna en Vista installations skiva, OEM, och vid installation ange din Licensnyckel.

Mvh

Mats H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

antagligen får du väl prata med Acer om de har en Vista skiva, och är villiga att hjälpa dig.

Du plockat bort en OEM version på den datorn?

Så du får väl inhandla ett nytt Vista OS, alternativt låna en Vista installations skiva, OEM, och vid installation ange din Licensnyckel.

Mvh

Mats H

Japp det är en OEM-Version. Men kan man inte ladda ner OS:et och sen aktivera det med licenskoden???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Olle Munter

Med lite tur och om du hittar en likadan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med lite tur och om du hittar du en likadan.

Går det om man hittar en Windows Vista Home Basic på internet att ladda ner den och bränna till skiva och sen aktivera med licensnyckeln som är klistrad på? Jag läste på internet att det kan finnas en återställningsgrej i bios... är det sant?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Olle Munter

Många datorer säljs med en fabriksåterställningspartion på disken. Man trycker på någon typ F8-tangent vid omstart. Detta brukar finnas beskrivet i manualen. Har du formaterat disken, kan du också ha tagit bort den möjligheten, beroende på hur du installerade Linux, om det var en på en egen partition.

Det ska gå, om du hittar en likadan Windows Home Basic att ladda hem, men det finns ju inga garantier, Prova, annars är det köp som gäller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På sidan http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html kan du leta upp din dator och därefter välja Document. Då får du upp två manualer till datorn. I dem finns det avsnitt med rubriken "I want to restore my computer to its original settings without

recovery CDs." på sidan 45 resp. 47. Följ anvisningarna där för att se efter om du har en återställningspartition som gör att du enkelt får tillbaks Vista.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På sidan http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html kan du leta upp din dator och därefter välja Document. Då får du upp två manualer till datorn. I dem finns det avsnitt med rubriken "I want to restore my computer to its original settings without

recovery CDs." på sidan 45 resp. 47. Följ anvisningarna där för att se efter om du har en återställningspartition som gör att du enkelt får tillbaks Vista.

Ok tack. Vet nån annars var man kan ladda ner Vista Home Basic?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inga länkar till illegala Windows-filer i forumet enligt reglerna.

Alla länkar för hämtning av Windows från något annat ställe än där Microsoft har gett tillåtelse till att det ligger är regelbrott.

Cecilia

Moderator

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inga länkar till illegala Windows-filer i forumet enligt reglerna.

Alla länkar för hämtning av Windows från något annat ställe än där Microsoft har gett tillåtelse till att det ligger är regelbrott.

Cecilia

Moderator

Det där alt+ f10 funkade ej :(. Jag formaterade om disken först när jag installera Ubuntu Linux och sen när jag intstallera Linux Mint... Så jag får väl ta nåt annat OS. Men det är lite dåligt att man inte kan ladda ner från MS hemsida. Man kan ju ladda ner och sen aktivera...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad har du för problem med Linux Mint eftersom du inte vill ha kvar det?

Att det inte går att installera några program på det och att det är mycket fel med språket... Men har inte Microsoft en sida där man kan ladda ner Vista???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att det inte går att installera några program på det och att det är mycket fel med språket... Men har inte Microsoft en sida där man kan ladda ner Vista???

Det är bara volymlicenskunder som kan ladda ner, annars är det bara betat man kunnat laddat ner.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Menar du att menyvalet för att installera och avinstallera program inte fungerar?

Du kan ju pröva om du föredrar någon annan Linux-distribution som Ubuntu, Mandriva eller Peppermint.

Om du har någon kompis med en Vista OEM-skiva kan det gå att använda den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Menar du att menyvalet för att installera och avinstallera program inte fungerar?

Du kan ju pröva om du föredrar någon annan Linux-distribution som Ubuntu, Mandriva eller Peppermint.

Om du har någon kompis med en Vista OEM-skiva kan det gå att använda den.

Okej alla!!! Eftersom jag inte kunde göra på nåt annat sätt och inte vet var man laddar ner så har jag nu intstallerat netbook os:et Jolicloud :)! Funkar rätt bra :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• Skapa nytt...