Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Användarkonto från Administratör till standard?


WALT DISNEYY

Rekommendera Poster

Jag har några frågor:

1. Om jag ändrar mitt användarkonto från Administratör till vanligt standardkonto så kan jag bara logga in en gång. Om jag sedan startar om datorn så har kontot spärrats. Jag är då tvungen att logga in på ett annat administratörskonto för att låsa upp mitt första konto. Varför beter windows 7 datorn sig så konstigt? Har någon nåt svar på detta konstiga beteende?

 

2. Kan någon förklara hur batchfiler kan ha administrativa privilegier i att vanligt användarkonto?

 

3. Kan någon förklara hur man kan använda sig av OpenVPN i ett vanligt användarkonto? OpenVPN verkar bara fungera i ett Administratörs konto? Jag har redan provat att högerklicka på OpenVPN filerna och bocka för ”Kör detta program som administratör”, men det funkar inte.

 

4. Hur kan man ändra sina TCP/IP inställningar på nätverkskortet i vanlig konto? Jag får bara felmeddelande om att det endast går att ändra i Administrativ miljö? Det måste väl gå att fixa i vanligt konto ochså väl?

Dessa saker måste väl att kunna fixas i vanligt konto? Hur ska man annars ha vanligt konto och t.ex surfa när man inte ens kan se vilka TCP/IP inställningar man har på sitt nätverkskort?

 

Tackar för svar alla datorkunniga. Ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...