Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Adobe Photoshop Elements


Tobbe_890

Rekommendera Poster

Jag har ständiga problem med både Photoshop Elements och Premiere Elements. Äger f.n. ver. 8

Det är bra program bara de fungerar. Men som det nu är kan jag aldrig lita på att jag får fram något resultat. Vad som hitills fungerat bra är att redigera bilder.

Men häromdagen slutade "Sorteraren" att fungera. Den bara kraschade. När jag mejlade Adobe support fick jag många tips för att avhjälpa felet. Ett var att stänga av autoanalyzern eftersom det var känt att den kunde ställa till problem. Jag fick Sorteraren att fungera när jag tagit bort en cache-fil efter tips av Adobe.

Kort därefter ville jag göra ett bildspel med musik till. Trots ett flertal försök och trots att jag använt standardinställningar slutade musiken mitt i halva bildspelet på den DVD som jag bränt för att visa på TV. När jag spelar upp på datorn fungerar ljudet.

Många gånger går programmen inte att starta överhuvudtaget utan först då jag startat om datorn. Jag har en relativt ny dator med Intel Quad CPU 2,4 Ghz och NVIDIA GeForce 8600 GT samt 4 Gb internminne. Har nyligen skaffat Win 7 (funkade inte med Vista heller).

Är det någon annan som har haft liknande problem med Premiere och Elements?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Blev nyfiken och måste fråga, vad är "sorteraren"?

 

Har en version av Adobe Photoshop CS3 på en av mina datorer, men klarar inte av mycket med det programmet, däremot mitt barnbarn på 17 år är en hejare på detta och jag lär mig. Använder mest IrfanView, Snagit och Picasa till min bildhantering och AVS Videoeditor till digital filmhantering. Dessa funkar för mig, men som sagt, jag var bara nyfiken på vad sorteraren var för något. Hoppas någon som är duktig på dina program, hittar hit och kan hjälpa dig.

 

Suveränt gratisprogram som jag använt i flera år:

http://www.irfanview.com/

 

Billigt och suveränt till mycket, när det gäller bildhantering:

http://www.techsmith...een-capture.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Photoshop CS3 är ett rent bildbehandlingsprogram. Photoshop Elements kan sägas vara en lightversion av PS. Till detta program finns den så kallade Sorteraren där man kan sortera sina bilder i olika mappar genom att "tagga" dem. Enklast kan man säga att det fungerar ungefär som ett fotoalbum.

Till Photoshop finns programmet Bridge som fungerar på liknande sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Jag får tydligen förkovra mig i Photoshop CS3. Har lathundar fixade till det mest elementära som jag behöver i programmet, tack vare mitt barnbarn. Elements har jag testat, men föll inte precis för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...