Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVI via HDMI På Xbox 360


123456789

Rekommendera Poster

Jag undrar hur jag får ut ljud via HDMI från Xbox360 till DVI+Ljud? Bilden är ju rättså dålig med konponentvideo sladden? Jag har ju datorn kopplad till VGA porten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljud kommer ju med i HDMI kabeln men om du har en adapter på vägen som gör om HDMI kabeln till en DVI kontakt så fösvinner ljudet.

 

För att få ljud då så måste du koppla in en extra sladd, antingen två vanliga sterokontakter eller en optisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Men hur gör man det. Xbox 360 har ju inga andra ljud kablar och utgångar. Sladden är ingen adapter. Det är en hdmi sladd med dvi-d port.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så för bilden så har du en HDMI kontakt i ena ändan och en DVI-D kontakt i den andra ändan?

 

Det fungerar om du sedan kopplar in den adapter som följde med konsolen till den väldigt stora kontakten/utgången på baksidan av Xboxet. I den adaptern kopplar du sedan antingen en optisk ljudkabel eller två stycken vanliga (en röd och en vit) stereo kablar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så för bilden så har du en HDMI kontakt i ena ändan och en DVI-D kontakt i den andra ändan?

 

Det fungerar om du sedan kopplar in den adapter som följde med konsolen till den väldigt stora kontakten/utgången på baksidan av Xboxet. I den adaptern kopplar du sedan antingen en optisk ljudkabel eller två stycken vanliga (en röd och en vit) stereo kablar.

Det borde funka, fast problemet ligger inte i det. Jag har ljud port som är både till datorn och ska nu användas till xboxet. Jag har ej ljud via rca. Jag har vanliga 3,5 mm jacket. Undrar om det finns någon converter sladd för detta. Om det finns det, länka till sidan. måste då också ha en splitter. Vet du var de har en sådan för 3,5 mm splitter. Var köper xbox dvi kabeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen särskild HDMI till DVI kabel till xbox. Utan du får pilla med lite adpatrar för att få till det.

 

Här är en adapter för HDMI till DVI: http://www.kjell.com/ Sök på: 98142

 

Förmodeligen så är den adaptern för stor för att passa i xboxens HDMI utgång så då behöver du ytterligare en adapter, sök på: 98237

 

Sen får du sätta i en DVI kabel i den första adaptern och ansluta den där du vill ansluta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen särskild HDMI till DVI kabel till xbox. Utan du får pilla med lite adpatrar för att få till det.

 

Här är en adapter för HDMI till DVI: http://www.kjell.com/ Sök på: 98142

 

Förmodeligen så är den adaptern för stor för att passa i xboxens HDMI utgång så då behöver du ytterligare en adapter, sök på: 98237

 

Sen får du sätta i en DVI kabel i den första adaptern och ansluta den där du vill ansluta den.

Men var ska ljudet då ta vägen? försvinner det inte då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har skrivit tidigare så måste du samtidigt ha en optisk eller två stycken stereo kablar inkopplad till xboxen och det är genom dom som du kör ljudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har skrivit tidigare så måste du samtidigt ha en optisk eller två stycken stereo kablar inkopplad till xboxen och det är genom dom som du kör ljudet.

Men var kopplar man in dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...