Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behövs tillägget Microsoft Silverlight?


FluH

Rekommendera Poster

Sedan jag fick in tilläggsprogrammet Microsoft Silverlight i min dator har det lett till problem med min webbläsare Internet Explorer 8. Gång på gång dyker små fönster upp som meddelar att nu stängs IE av och så rekommenderas jag att söka efter felet vilket ju är en enorm procedur. Det händer också att webbläsaren "fryses" och upphör att reagera. Prövade då att köra IE utan tilläggsprogram ett tag och då försvann problemet. Sedan kunde jag lokalisera konflikten till just nämnda program. Tilläggas bör att jag har OS Windows Vista, som jag i övrigt kommer alldeles utmärkt överens med.

Frågan är nu vilket behov man egentligen har av det här tilläggsprogrammet Microsoft Silverlight? På vissa sidor på nätet får jag ett litet meddelande om att ett tilläggsprogram behövs för att visa sidan optimalt. Men i övrigt märker jag intenting. Går det att kringgå problemet på annat sätt eller finns det en lösning för IE eller Vista som jag inte uppmärksammat?

Tacksam för hjälp och eventuella synpunkter på liknande problem hos andra användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem med Silverlight, och jag tycker den är lika viktig Som Adobe Flash Player.

Man tycker ju att två program som är mer eller mindre gjorda för varandra ska funka.

 

Läste hos Microsoft att Dom rekomenderar Avinstallation och sedan Installera igen, sedan tyckte dom att man ska ha senaste Versionen för sidor uppdateras väldigt snabbt och tappar Kompatibletet med äldre versioner.

 

Avinstallationen kan ge problem, med att felmedelande kommer om att .DLL-fil saknas, den finner man i DLLlibrary att ladda ner.

 

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte Silverlight och den enda webbplats jag har stött på som inte fungerade var OKQ8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder sidor där det är silverlght en hel del.

 

Bland annat Nrk.no:s Netttv har det, så när jag tittar i video arkivet för att se något använder jag Videoplayer från silverligt jag upplever den mycket bättre än det andra alternativet, där rekomenderas den för Mac-brukare.

 

Jag tror att det är så att man har kanske något för silverlight men har inte användaren det så finns det alternativ som gäller, man blir inte utan webbsido upplevelsen.

 

Det är svårt och säga hur mycket silverlight används på sidorna, men jag tror nog tio procent av sidor som jag besöker har någon silverlight application.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...