Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filer hittas inte


Skiren

Rekommendera Poster

Jag har ett märkligt problem som jag inte kan sätta fingret på om det har med office eller windows att göra. Då jag mest jobbar med officepaketet är det därigenom jag upptäckt det.

 

Datorn verkar "glömma bort" filer, inte kunna hitta dem, osv.

 

Som exempel kan jag via diino ladda ned och skriva över några pdf-filer.Går jag sedan in i utforskaren för att öppna dem så finns bara den gamla där(datum har inte ändrats heller). Trots att jag lagt i rätt mapp och valt skriv över.

 

Ännu ett exempel: Jag lade in några bilder från kameran som jag skulle maila iväg. lade dem i en lämplig mapp i utforskaren för sorteringens skull. Väljer sedan bifoga fil i outlook 2007, men då finns inte den mappen eller de filerna att hitta. Jag gör om och flyttar bilderna till skrivbordet men samma sak händer igen. Jag kan dock utan problem öppna och titta på bilderna.

 

tredje exempel: Idag skulle jag skriva ett brev till några hyresgäster från en färdig mall i Word. I helskärmsläge ser man företagslogotypen samt autodatumet, i utskriftslayouten syns inte bilden och datumkommandot fungerar inte? Vid utskrift ser allt dock normalt ut.

 

Det är precis som om datorn har två delar som ibland inte kommunicerar med varandra. Ena delen har en fil och den andra fattar inte att den ens finns.

 

Jag har aldrig varit med om något liknande och vet inte ens vart man ska börja felsöka.

Någon som har nått tips?

 

Det är en bärbar compaq med vista home basic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update!

Fick tips om att köra memtest och lite diskkoll. Men inget av detta gav något. Finns det ingen som har minsta clue om vad det kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du trycker på F5-tangenten när du tycker att Utforskaren/Datorn visar fel innehåll, uppdateras det då till rätt innehåll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort svar NEJ.

I de fall när jag laddat ned filer från Diino har jag testat detta fram och tillbaka. Är så sjukt skumt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...