Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
ingiholm

Inaktivera Guiden Ny Maskinvara

Rekommendera Poster

ingiholm

Hej!

Jag skulle vilja inaktivera Guiden Ny Maskinvara. Hur gör jag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ingiholm

Hej!

Jag skulle vilja inaktivera Guiden Ny Maskinvara. Hur gör jag?

Glömde att säga att jag har W XP, sp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Olle Munter

Varför vill du göra det?

Det går att inaktivera Plug and Play som styr detta, under Tjänster men är inte att rekommendera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ingiholm

Varför vill du göra det?

Det går att inaktivera Plug and Play som styr detta, under Tjänster men är inte att rekommendera.

anledningen till att jag vill göra detta, är att varje gång jag startar datorn så kommer detta meddelande upp för två videostyrenheter jag har. De fungerar utmärkt som det är och när jag lät windows installera den drivrutin som Guiden vill, då blev min bildskärm ohanterlig, så jag avinstallerade och lever nu med dessa ständiga ovälkomna krav från Guiden om att drivrutiner måste installeras. Stön!

Vad händer om jag avaktiverar Plug and Play?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Vad händer om du i stället hämtar drivrutinen själv från dator- resp. moderkortstillverkarens webbplats?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ingiholm

Vad händer om du i stället hämtar drivrutinen själv från dator- resp. moderkortstillverkarens webbplats?

Det har jag provat med samma dåliga resultat som när Guiden installerar. Det funkar utmärkt utan dessa drivrutiner.

Vad händer om jag inaktiverar Plug and Play?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

http://wiki.blackviper.com/wiki/Plug_and_Play skriver:

Windows 7

This service is the heart and soul of the Plug and Play environment. You cannot disable or stop this service using services.msc.

...

Windows Vista

Stopping or disabling this service will result in system instability.

...

Windows XP

This service is the heart and soul of the Plug and Play environment and this service cannot be stopped using the services control panel and should not be stopped by any other means.

Blackviper brukar veta vad de skriver.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• Skapa nytt...