Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Efterlysning


ove

Rekommendera Poster

Ibland önskar jag av olika anledningar maskera ansikten eller andra bilddetaljer i en video, såsom man ser i tv-inslag där t ex en intervjuad inte vill framträda med ansikte i bild - av säkerhetsskäl eller av annan anledning.

Finns det någon som kan tipsa om ett program som har denna funktion. Helst ett gratisprogram, förstås. Jag använder mig av ett antal olika videoredigeringsprogram, från Inter Video WINDVD Creator och uppåt, men har inte lyckats finna denna funktion hittills. Röstförvrängningsfunktioner har jag hittat i olika audioprogram, men ingenting som kan sudda, täcka över, morfa eller diffusera. Tacksam för ett snabbt svar. Alla förslag välkomna!

Ove

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här!

 

http://www.jakeludington.com/pinnacle_studio/20070520_how_to_blur_faces_in_a_movie.html

 

Det måste finnas flera bättre program för detta.

 

 

ok, tack för ditt svar, såg det först nu på morgonen. ska prova om det kan hjälpa mig. i texten fanns ju för övrigt en del andra förslag - får prova mig fram. har inte lyckats hitta något tips fram till idag. tack.

 

frågar också om du har några tips för följande:

 

skulle vilja ha en delad bild, där jag kan ha en film på ena halvan och en på den andra, för att t ex illustrera två samtida skeenden på samma film - om du förstår vad jag menar...?

 

vidare, variant på samma tema: skulle vilja kunna lägga in en liten filmruta i ett hörn av en helbild. i denna lilla ruta skulle jag vilja ha t ex en person som berättar eller kanske ett diagram eller något annat som kompletterar informationen som ges i helbilden. man ser ju ibland i filmer en splittad bild, där kanske tre-fyra skeenden visas samtidigt i varsin bildruta. (24 h t ex).

 

sist: undrar om du har något tips på program som möjliggör att filmsekvenser kan köras reverse, baklänges. jag har ett som jag provat gratis, men som enbart hanterar .avi-filer. programmet heter fade to black och fungerar ganska bra för enklare trickfilmning

 

/ove

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...