Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Extrahera ljudet från en film-DVD


Ruud

Rekommendera Poster

Hej,

Jag kommer från Holland och talar inte så bra Svensk. Jag är 73 år och efter att jag gick i pension, var det nästen förste gången jag användade en dator. Jag älskar sång programm på TV’n och jag spelar in t e Allsång på Skansen på en DVD. Efter det kopierar jag det med programmet Studio 10 till min dator. Eftersom jag inte tycker om alla nummer bearbetar jag därefter med Studio 10, så att jag bara har kvar sången jag älskar. Till sist skapar jag en DVD. DVD’n har filsystem UDF. Jag kan titta på DVD’n med TV och dator. Nu skulle jag också gärna villa lyssna på musiken i bilen, men där finns bara en CD spelare. Är det möjligt att convertera bara musiken på DVD till en CD, och så ja hur går det till? Jag har inge MP3 spelare.

Kan någon hjälpa en ”gammel” anti tekniskt person??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag hitta program för dig.

 

 

Free Audio Converter från Clone2Go.

 

http://www.clone2go.com/products/freeaudio.php

 

Du har videofiler innan du gör det till DVD-film förmodar jag.

Mycket lätt att lägga till Video:n och extracta ljudet från Video-filen.

Så har du färdiga videofiler med hela låten, så är det bara att testa.

Efter convertering hittar du låten i listen till vänster under converterat.

 

 

Du har olika Ljudformat att välja på Mp3 är det som man arbetar lättast med.

Audio Options i listen till höger bör du ändra Audio Bitrate till 192, Sample Rate till 48000.

 

När du har dina Mp3-filer så är det bara att öppna Brännarprogrammet, välja CD_Audio eller Musik-Cd.

Lägg till Mp3-filerna och programmet gör om dom så att du kan spela dessa i Cd-spelaren i bilen, den enda begränsningen är att du kan bara bränna 80minuter speltid.

Har du inget brännarprogram som klarar detta så finns det många gratis program som gör det. Återkom bara.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...