Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Modem + kabel till digitalbox = segare nät till trådlöst nät?


Benna

Rekommendera Poster

Hej, det är så att när jag ska ha min stationära dator eller laptop på rummet... och surfa så är det extremt segt då när digitalboxen är på på nedrevåninge... Ska det vara så?

 

för eftersom om nätverkskabeln är direkt ikopplad till datan så har jag för mig att det går lika fort som vanligt även om digitalboxern är på.

 

Men nu när det är trådlöst så går det extremt segt... Och det här är ett exempel... när något laddar och får uppkoppling då går det fort... men så fort jag gör en request på något så går det extremt segt att få igång det.

 

Tex att komma ini ett spel över nätet tar jättelång tid.. men när jag väl är inne i spelet så rullar det på.

 

 

Ska det vara så här? Finns det något man kan göra?

 

 

tack för svar mvh Benna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, det är så att när jag ska ha min stationära dator eller laptop på rummet... och surfa så är det extremt segt då när digitalboxen är på på nedrevåninge... Ska det vara så?

 

för eftersom om nätverkskabeln är direkt ikopplad till datan så har jag för mig att det går lika fort som vanligt även om digitalboxern är på.

 

Men nu när det är trådlöst så går det extremt segt... Och det här är ett exempel... när något laddar och får uppkoppling då går det fort... men så fort jag gör en request på något så går det extremt segt att få igång det.

 

Tex att komma ini ett spel över nätet tar jättelång tid.. men när jag väl är inne i spelet så rullar det på.

 

 

Ska det vara så här? Finns det något man kan göra?

 

 

tack för svar mvh Benna!

 

 

Verkar som inte man får hjälp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du förklara lite hur det är kopplat hemma hos dig mm?

Gäller det ADSL från Telia? Vilken hastighet?

Vad är det för modem, fabrikat och modell?

Har ni en router också? I så fall vad för fabrikat och modell?

Är digitalboxen ansluten med kabel till modemet?

 

för eftersom om nätverkskabeln är direkt ikopplad till datan så har jag för mig att det går lika fort som vanligt även om digitalboxern är på.
Det vore bra att veta säkert.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...