Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte byta namn på mappar i Windows 7


hallonanders

Rekommendera Poster

hallonanders

Hej, jag håller på att lägga in mina cd-skivor på hårddisken. Jag gör detta i Windows Media Player. När jag sedan ska ändra namnet på mappen, (jag vill ha med årtal), så går det inte. Jag får felmeddelandet "Det går inte att slutföra åtgärden eftersom mappen eller en fil i den är öppen i ett annat program. Stäng mappen eller filen och försök igen."

Mig veterligen har jag inget öppet i ett annat program. Jag har provat med att stänga ner Media Player, och sedan försöka. Starta om Utforskaren. Starta om datorn. Problemet kvarstår. Ibland går det att ändra namn dock, men ser inget mönster i varför det går vissa gånger.

 

Väldigt tacksam för svar. MVH // Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker du byta namn på mappen i Utforskaren direkt efter en omstart av datorn utan att ha startat Media Player först?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallonanders

Försöker du byta namn på mappen i Utforskaren direkt efter en omstart av datorn utan att ha startat Media Player först?

 

 

Hej, det spelar ingen roll när jag försöker ändra. Ex: Igår rippade jag två cd skivor i media player. Gick inte att byta namn på någon av dem igår (får felmedd). Idag startar jag upp datorn och mediaplayer. 2,5 timme senare går jag in och försöker ändra namnen. Den första går bra. Då bläddrar jag mig vidare till det andra albumet, det går inte (får felmedd).

 

Var det den där grejen med "uppdaterar medieinformation" som du tänkte på? Den borde uppdaterat klart på 2,5 timme antagligen.

Hmmm, svårt för mig det här, men tack för att du klurar.

MVH // Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag litar inte på att Media Player håller sig borta från mapparna du vill döpa om, även om man tycker att det borde vara så. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...