Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar automatiskt


esd

Rekommendera Poster

Min dator går igång av sig självt lite då och då på nätterna.

 

Jag minns klart och tydligt att jag stängde av datorn helt, den har fortfarande ström såklart men jag har stängt av den helt (inget viloläge).

 

Varje gång datorn har gått igång på natten så installerar den uppdateringar, windows update och sånna saker.

 

Någon som har en aning om varför den gör så här och hur man kan få den att sluta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat om det finns något som är schemalagt att starta under natten?

Vilket Windows är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde helt att berätta vilket Windows det var - Windows 7 home premium.

 

Har lite brottom nu så jag hinner inte kolla om det finns något schemalgt för än senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ändra inställningar

startmenyn/alla program/ windows update / ändra inställningar / välj sätt att updatera på och tid.

borde lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ändra inställningar

startmenyn/alla program/ windows update / ändra inställningar / välj sätt att updatera på och tid.

borde lösa problemet.

 

Det hjälpte, den var inställd på att installera uppdateringar automatiskt kl 03:00. Den måste ha varit inställd på det som standard för jag har inte ställt in den på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dator går igång av sig självt lite då och då på nätterna.

 

Jag minns klart och tydligt att jag stängde av datorn helt, den har fortfarande ström såklart men jag har stängt av den helt (inget viloläge).

 

Varje gång datorn har gått igång på natten så installerar den uppdateringar, windows update och sånna saker.

 

Någon som har en aning om varför den gör så här och hur man kan få den att sluta?

Stänger du av datorn med knappen på fronten så går datorn i stand-by-läge. För att få datorn helt avstängd bör du göra den strömlös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänger du av datorn med knappen på fronten så går datorn i stand-by-läge. För att få datorn helt avstängd bör du göra den strömlös.

 

Jag vet att datorn går i stand by läge om jag trycker på kanppen på fronten så det gör jag inte utan jag går in i start menyn och klickar på stänga av.

 

Men jag kommer nog inte ha några mer problem med att datorn går igång i mitten av natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

esd!

 

Märkligt. Det måste vara något annat som spökar hos dig. Jag har också mina 3 datorer inställda 0300 på uppdatering automatiskt och ingen har startat av sig själv, inte ens den relativt nya laptopen, köpt 2008.

 

Uppdateringen brukar alltid gå igång på dagen, när man startar upp datorerna samma dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

esd!

 

Märkligt. Det måste vara något annat som spökar hos dig. Jag har också mina 3 datorer inställda 0300 på uppdatering automatiskt och ingen har startat av sig själv, inte ens den relativt nya laptopen, köpt 2008.

 

Uppdateringen brukar alltid gå igång på dagen, när man startar upp datorerna samma dag.

 

Vi får se om det hjälpte då, jag återkommer om den går igång igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...