Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny USB-stick


Ronja B.

Rekommendera Poster

Hi, råkade ut för något konstigt fenomen: Gick med min just inköpta stick till bibblan och laddade ner två ljudböcker. Hemma igen kan jag se en ny enhet men jag vägras att komma åt den. Det visas inte heller något innehåll pga att jag inte kann öppna den. Jag kör W7 32-bit. Det konstigaste är att när jag stoppar in sticken i min bärbara med Vista installerad fungerar den utmärkt. Jag ser vad som finns lagrad och kan komma åt det också.

Vad kan vara orsaken? Märket är ZAP slider microdrive inköpt hos Teknikmagasinet igår.

Hoppas på hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har något liknande.

 

Min visar två enheter i Datorn.

 

Den ena är programmen som kom med som jag vägra installera.Den kallar sig G, den kommer jag åt.

Den andra är kallar sig H, flyttbar disk, där jag kan spara saker och använder Readyboost når den sitter i datorn.

 

Jag har Sandisk cruzier micro 8gb.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det du beskriver är normalt. Den är konfigurerad så att den beter sig som två enheter. Den ena kommer med olika program som du kan ha nytta av och den andra är till för att spara ned filer.

Men jag har problemet att datorn igenkänner en ny enhet men vägrar låta mig komma åt den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara drivrutinen som spökar, kan vara två av samma.

 

Jag skulle försöka avinstallera drivrutinen och installera igen.

 

Har du tittat i enhetshanteraren hur det ser ut när usb_sticken är isatt?

Det kan visa sig som en Gul triangel där om något är fel.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix. Ingen triangel. Visas som fungerande enhet men med 0 byte utrymme och samtidigt 0 byte free.Helt sjukt. Misstänkar att jag skulle kört sticken först i datorn för konfiguration istället för att ladda filer direkt.

Den fungerar ju på min bärbara, så det blir väl så att jag använder den med den istället och köper mig en ny till den stationära.

Tack för mödan!

Gert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst RUBEN

Ruben här.

 

Jag fann att Usb sticken den är NTSF formaterad, det är ganska nytt.

Så den skulle inte fungera på dator med XP.

 

Datorn i sig Win 7, är den ny modell med Usb 2,0?

 

Men jag tror att du har fått fel drivrutin till den så du kan högerklicka på drivrutinen i Enhetshanteraren(söker du på enhetshanteraren i kontrollpanelen får du fram en som uppdaterar drivrutiner)och avinstallera, sedan låter du Usb sticken att installera automatiskt.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg till tidigare post.

 

XP fungerar med Ntsf usb stick, det som varit problem var att formatera Usb stick till Ntsf.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...