Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med att bränna DVD


KJS

Rekommendera Poster

Hej!

Har fått problem när jag ska bränna en DVD-skiva med Windows DVD-bränning eller DVD Flick. Efter start så stänger datorn av. Det har inte hänt tidigare. Något snille som kan veta vad som har hänt?

 

Tacksam för hjälp

 

Hälsningar

Kenta <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligaste anledningen till att en dator stänger av sig är överhettning, särskilt nu i sommarvärmen. Hur är det med damm i datorn? Men rensa inte bort damm utan att du vet hur du skyddar datorn mot statisk elektricitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat så du inte har råkat ställa in att den skall stänga av datorn när den är färdig??

Eller missförstog jag dig så datorn stänger av sig när du börjar bränna??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat så du inte har råkat ställa in att den skall stänga av datorn när den är färdig??

Eller missförstog jag dig så datorn stänger av sig när du börjar bränna??

 

Hej!

Det stänger av sig när bränningen påbörjas. Det har fungerat tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligaste anledningen till att en dator stänger av sig är överhettning, särskilt nu i sommarvärmen. Hur är det med damm i datorn? Men rensa inte bort damm utan att du vet hur du skyddar datorn mot statisk elektricitet.

 

Hej!

Det har fungerat tidigare och anar att det inte är värmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker så att när jag kört Win DVD bränning så tar det hemskt mycket minne och processorkraft, jag har gjort så att underlätta för minnena och processor att använda Readyboost, ett Usbminne som utökar virtuellt minne det har underlättat en hel del.

 

Du kan följa med resursmätaren(Heter lite olika i vista ,aktivitetshanteraren sedan fliken prestanda), minnen och processors aktivitet och se om det är det som gör att den stängs av.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det har fungerat tidigare och anar att det inte är värmen.

Varför tror du inte att det är för varmt inne i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...