Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med att få ut bild via hdmi till samsung plasma Ps42 q97


Bulldog76

Rekommendera Poster

Jag har nu min gamla Samsung tv i närheten av datorn, och då vill jag naturligtvis testa att spela och använda datorn via den skärmen. Jag har ett MSI 4890 Raden Cyclone OC grafikkort

MSI Global ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

 

Vet inte riktigt vad som är fel.

Jag har en hdmi utgång på grafikkortet och har dragit en dhmi kabel till tvn. men jag får inte datorn till att hitta skärmen.

Någon som kan hjälpa mig? har testat alla tre hdmiuttagen. Hittar ingen lätt inställning heller i Catalyst för att göra detta.

Ibland hittar den en crt skärm när jag försöker hitta flera skärmar. en annan konstig sak är att min samsung datorskärm verkar finnas med 2 gånger i catalyst.

 

Jag får bild om jag använder den primära utgången på grafikkortet (DVI) och kör en dvi-hdmi kabel till tvn...

 

skumt problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många Hdmi-kontakter har du på tv:n, Var det dom tre som du testa.

 

För varje Hdmi_kontakt har du en kanal.

För att hitta skärmen måste du ha samma kanal som kontakt.

Att hitta kanal så har du en knapp på Fjärrkontrollen, där finns en alla kontakter(vga, scart,hdmi)som du har på tv:n du behöver bara välja den som du har pluggat in i Tv:n.

 

Raedon kort har dom flesta nya kort fixar inställningar själv, om inte kolla i Bildskärminställningar, Klicka skärm 2, ställ in önskad upplösning klarar tv:n 1920x1080 så ställ in det det är full HD.

Tv apparaten kanske inte klarar full hd(via antenn, kabel o.dyl), men via Hdmi kontakten klara en del full Hd i alla fall(står om det i TV manualen).

Välj inget alternativ som "Utökat skrivbord" eller "primär skärm".

 

För att få bild brukar jag använda snabbkommandon(bildskärmsläge) som Fn+F4, en gång Bara Tv:N visar bild(sparar på grafikkortet),andra gången Bildskärmen och Tv:n visar bild, tredje gången tillbaka till där du starta Bara skärmen visar Bild.

I Catalyst är det väldigt lite att göra, förhoppningsvis behöver du inte göra något.

 

Hoppas det är till någon hjälp.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många Hdmi-kontakter har du på tv:n, Var det dom tre som du testa.

 

För varje Hdmi_kontakt har du en kanal.

För att hitta skärmen måste du ha samma kanal som kontakt.

Att hitta kanal så har du en knapp på Fjärrkontrollen, där finns en alla kontakter(vga, scart,hdmi)som du har på tv:n du behöver bara välja den som du har pluggat in i Tv:n.

 

Raedon kort har dom flesta nya kort fixar inställningar själv, om inte kolla i Bildskärminställningar, Klicka skärm 2, ställ in önskad upplösning klarar tv:n 1920x1080 så ställ in det det är full HD.

Tv apparaten kanske inte klarar full hd(via antenn, kabel o.dyl), men via Hdmi kontakten klara en del full Hd i alla fall(står om det i TV manualen).

Välj inget alternativ som "Utökat skrivbord" eller "primär skärm".

 

För att få bild brukar jag använda snabbkommandon(bildskärmsläge) som Fn+F4, en gång Bara Tv:N visar bild(sparar på grafikkortet),andra gången Bildskärmen och Tv:n visar bild, tredje gången tillbaka till där du starta Bara skärmen visar Bild.

I Catalyst är det väldigt lite att göra, förhoppningsvis behöver du inte göra något.

 

Hoppas det är till någon hjälp.

 

Tack för ni delar med er!

 

Jag har provat alla ingångar (hdmi), men även tvn vägrar hitta nån signal på HMDI källan, även om jag tvingar tvn att ställa sig på rätt hdmi kanal.

Hittade nåt på nätet om att just msi ska ha problem med hdmi ut och vissa tv apparater spåeciellt om man samtidigt har dvi kontakten till en annan skärm i. fn kanpp saknar jga då jag har stationär dator :)

 

fick bild på tvn när jag använde dvi ut och hdmi in till det. SKa testa att inte välja dubblera skrivbord eller utöka.. Min plasma är inte full hd, vilken upplösning ska man ha? jag har provat alla möjliga. Jag tror att felet ligger mer i kortet än i min tv. känns lite störigt att behöva kontakt i datorn varje gång jag vill se film på tvn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde inte hitta något om att den har problem med vissa Tv-apparater.

 

I manualen till TV.n hittar du vilken Upplösning som HDMI-delen klarar, oftast klarar den full Hd trots TV-delen inte klarar detta.

Titta i manualen till Tv.n, försökte hitta teknisk specification till Tv.n men misslyckades.

 

För att få Fn tangenten så måste du skaffa ett sådant Tangentbord, Vista och Windows 7 har support för snabbkommandot.

 

När du är säker på att du har Rätt Hdmi-kanal till rätt Hdmi-kontakt, så försök med att Identifiera Bildskärm i Bildskärminställningar(När du har klickat Bildskärm 2).

Detta brukar funka.

 

Likaså när du har satt i Hdmi-kontakten i datorn och Tv:n, slå på tv:n efter det.

 

Det kan vara så att din dator måste pluggas in i Hdmi:n avstängd, så att den sätts på med Hdmi isatt.

 

Pc För alla kom ut med en jubiliumsutgåva 2010, där var en massa artiklar bland annat en om att koppla dator till TV.

Artikeln finns tyvärr inte i artikelregistret.

 

Tillägg:

 

Hitta att din Tv klarar 1080i-full hd video input via Hdmi Det menas att den klarar ful hd material. Kolla för säkerhetsskull i Manualen angående Upplösningen.

 

Din Tv klarar Hdcp, så den fungerar med ditt Grafikkort.Se ovan.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...