Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PC Tools Firewall Plus stör mig...


Jonatan13

Rekommendera Poster

Jag noterar en skillnad mellan dina bilder och hur det ser ut i min dator och det är att i min dator står det "Home" för hemmanätverk i kolumnen "Profile". Se om informationen sparar och du slipper få upp nya frågor om du i bilderna i inlägg 17 väljer Home i stället för Public innan du klickar på Apply. Alternativt om det är bättre att ta bort bocken för "Prompt on new network detection" i senaste bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja nu ser det ut som i bilden jag bifogar, men ingen skillnad. Rut(-orna)an återkommer vid inloggning, fast nu står det som standard "Home".

 

Jag börjar överväga att helt enkelt installera om programmet. Räcker det om jag har windowsbrandväggen igång under installationsfasen? Ger den ett tillräckligt skydd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underligt!

 

Javisst räcker det med Windows-brandväggen medan du installerar om PC Tools brandvägg. Fördelen med PC Tools brandväggen, jämfört med Windows egen, är den larmar bättre om det kommer in ett skadligt program i datorn som vill använda internet, men du får väl se till att det inte händer medan du håller på med ominstallationen genom att inte ladda ner program eller surfa runt en massa under tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet beror knappast på PC-Tools Firewall Plus. Någonting är fel i datorns nätverksinställningar eller dess DHCP-klient. Mitt råd är att ominstallera nätverkskortet. Ett alternativ kan vara att ställa in ett fast IP-nummer, som ligger utanför routerns DHCP-servers utdelniningspool, men inom samma subnät.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, efter en ominstallation och (återigen) en avbockning av rutan "prompt on new network connections" så verkar det faktiskt ha fixat sig! :lol: Kan tyvärr inte bifoga en bild på hur det ser ut men (filen var för stor för att ladda upp) men strunt samma, det verkar ju funka så :P

 

Tack för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...