Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Buster

Datorn tar micropausar

Rekommendera Poster

Buster
Postad (redigerade)

Har en dator med Win7 Prof. 64 bitars installerat. Har på sistone märkt att datorn tar små micro pausar på ca 2-3 sekunder. Djäkligt irriterande speciellt när man skriver. Trodde först att det var jag som börjat stava illa men ser ju nu att datorn pausar.

Någon som har några tips?

Har Kaspersky IS och även Advanced System Care Pro. Office paket mm. Spelar aldrig spel mm utan har datorn som arbetsredskap.

Hp Pavilion,AMD Athlon 64 X2 Dual Core Proc.2.2GHz - 3GB RAM

Redigerad av Mats H
Flyttat till mer lämplig forumkategori. Mats H Moderator

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mats H

Hej,

ett förslag,

gör en systemåterställning till en tidpunkt då du inte använde Advanced System Care.

Denna "registerfixare" kan ha ställt till det för dig.

Alternativt , backa ditt register, sparat förändringar från ASC?, till en tidpunkt då det fungerade, ifall du använt den sedan starten med Windows 7.

Prova om detta hjälper.

Mvh

Mats H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Buster

Tack Mats H för tipsen. Men jag tror att jag fixat det nu. Märker att Win 7 har en något bätter aktivitetsövervakare. Genom att titta i den upptäckte jag att det fanns ett program kopplat till mit TV-kort (SNUG televison) som hela tiden låg i topp på CPU användningslistan. Aktiviteten ökade CPU användningen från 3- över 60% så att grafen såg ut som en bergskedja i alperna. Avinstallerade programmet och nu verkar det OK igen. Men ska prova ett tag till innan jag ropar Hej!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mats H

Hej,

bra att du hittade anledningen.

Angående "registerfixare i allmänhet, har de en vis förmåga att ställa till det.

Om du inte vet vad den gör, använd den inte. Och i synnerhet om du ej får återställningspukter eller möjligheter att backa tillbaka en förändring.

Lycka till i fortsättningen.

Mvh

Mats H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• Skapa nytt...