Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med bootmgr


Max Bigert

Rekommendera Poster

Hej, jag har problem på min stationära efter att hårddisken som hade windows 7 på har skrivit sönder. kan inte boota på CD/dvd för att "BOOTMGR IS MISSING" kollade på dvd:n på min bärbara och jo men visst låg bootmgr där. sen såg jag att den inte var en *.IMI fil. vet inte hur jag ska ändra det och om jag ska ändra det. läsaren i den är Dvd +RW kompitabel. har även testat att boota på en hårddisk som har windows XP förinstallerat. samma sak där, "BOOTMGR IS MISSING". tror att det är moderkortet som strular =(. (har även testat med att koppla ur strömmen och ta bort moderkorts bateriet för att nollställa alla instälningar som ev. kan ställa till vid bootning och ställt in den i BOIS så att den bootar på rätt. har strapat HDD:en som Cable select och har den på Drive 0 (master) om det kan orsaka problem?.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något har hänt med uppstartsfilerna på hårddisken i samband med installationen av Windows 7 så vitt jag kan förstå.

 

Se http://windows7themes.net/bootmgr-is-missing-in-windows-7.html Metod 2 är enklast och säkrast så börja med den.

 

-----------

Flyttar tråden från "Allmänt om datorer" till "Windows".

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

märkte att jag skrev lite obegripligt. Hårddisken är sönder. CD/dvd-läsaren är hel lika så är windows 7 skivan. det var min andra hårddisk som jag strapade som CableSelect. så grejen är att på hemsidan du länkade var bara för hårddiskens operativsystem. ledsen att jag skrev lite slarvigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...