Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nlite, fixat skiva med drivrutiner men ändå blåskärm


damagee

Rekommendera Poster

Hallå alla kunniga!

Jag har hållit på hela dagen med en partition där jag tänkte ha XP.

Jag har en vaio vgn-fw11m visat home premium...

Jag har tankat ner vad jag tror är rätt sata drivrutiner till installationen av xp... jag har bränt skivan med Nlite innehållandes, en helt laglig xp professional, sata drvrutinerna men ändå så kommer denna j***a blå skärm upp... fattar inte vad problemet är direkt längre...

Jag måste ha XP då jag använder ett trumprogram som inte fungerar i vista och musik är mitt liv så jag börjar bli desperat... hur få detta att fungera... jag har kört virtualPC men då blir det alldeles för segt så jag anser att antingen köra över vista totalt eller som nu en partition med xp på men problemet kvarstår hur jag än gör... denna blåskärm tär på mig...

Snälla nån hjälp mig!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara kolla med dig, jag har kört en hel del XP-program på Vista men med Kombatibelt läge.

Man högerklickar Iconen på programmet man vill köra går till Egenskaper, sedan till fliken Kombatiblitet.

Där markerar man Win XP SP2.

Ibland kan det hända att man måste köra ochså Administratör läge.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för en koll. Är det en blåskärm med felkoden 0x0000007B: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE du får?

 

Vad är det för drivrutin och varifrån har du laddat ner den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara kolla med dig, jag har kört en hel del XP-program på Vista men med Kombatibelt läge.

Man högerklickar Iconen på programmet man vill köra går till Egenskaper, sedan till fliken Kombatiblitet.

Där markerar man Win XP SP2.

Ibland kan det hända att man måste köra ochså Administratör läge.

 

Tack för ni delar med er!

 

Tyvärr så i det här fallet så är programmet ett insticksprogram eller vad man kallar det och då måste jag öppna det med cubase eller liknande så det fungera inte på det sättet som du beskriver på... tyvärr annars hade det kanske gått...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för en koll. Är det en blåskärm med felkoden 0x0000007B: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE du får?

 

Vad är det för drivrutin och varifrån har du laddat ner den?

Hej!

Nej det svaret jag får upp är följande:

stop 0x0000007b (0xF78DA63C, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

 

Sen så laddade jag ner chpset drivers frånb Intels hemsida... inte helt säker på att det är helt rätt...

 

mitt chipset är i alla fall enligt intel chipset indetification utility: Mobile Intel® PM45 Express Chipset...

 

och vad jag förstår är det drivisar till detta som jag måste ladda ner eller??? Inte helt hemma på det här så det är inte helt lätt för mig...

 

det jag laddade ner var denna

http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-029319.htm och så valde jag mitt chipset och intel matrix storage... var detta fel kanske...

 

Jag har även provat att ändra i bios men det gick ju inte ens som följande:

 

Expand the "Drives" section

 

Go to "SATA Operation"

 

Change this from "RAID Auto/AHCI" to "RAID Auto/ATA"

 

Så nu vet jag inte längre om jag nu inte har helt fel drivisar eller klantar mig på annat sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner en del som håller på med Cubase, och dom har inga problem och köra i Vista.Och det påstås att man får ut mer av Cubase i Vista än XP.

Det är bara att testa som jag beskrev det med Cubase.

Det finns en massa om programmets versioner hur det ska funka med Vista

 

Det som kan vara problem är 64bitars, men det ska vara fixat för dom flesta versioner.

Det finns en del Uppgraderingar att hämta för Cubase 5 serie.

Och alla har en 5.5 version uppgradering Gratis.

 

http://www.steinberg.net/en/support/downloads/downloads_cubase_5.html

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nej det svaret jag får upp är följande:

stop 0x0000007b (0xF78DA63C, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Samma felkod så samma betydelse.

 

Sen så laddade jag ner chpset drivers frånb Intels hemsida... inte helt säker på att det är helt rätt...

 

mitt chipset är i alla fall enligt intel chipset indetification utility: Mobile Intel® PM45 Express Chipset...

 

och vad jag förstår är det drivisar till detta som jag måste ladda ner eller??? Inte helt hemma på det här så det är inte helt lätt för mig...

 

det jag laddade ner var denna

http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-029319.htm och så valde jag mitt chipset och intel matrix storage... var detta fel kanske...

Jag är inte säker alls, men är det "Intel® Rapid Storage Technology 9.6.0.1014 files for 32-bit OS - used to preinstall RAID driver (F6 during Windows* setup)" på sidan http://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?lang=eng&ProductFamily=Chipsets&ProductLine=Chipset+Software&ProductProduct=Intel%C2%AE+Rapid+Storage+Technology+%28Intel%C2%AE+RST%29&OSVersion=Windows+XP+Home+Edition*&more=18860 du laddade ner?

 

Jag har även provat att ändra i bios men det gick ju inte ens som följande:

 

Expand the "Drives" section

 

Go to "SATA Operation"

 

Change this from "RAID Auto/AHCI" to "RAID Auto/ATA"

BIOS ser ju olika ut så det kan ju tänkas att du hittar något med SATA/IDE/ATA/AHCI på något annat ställe i BIOS.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner en del som håller på med Cubase, och dom har inga problem och köra i Vista.Och det påstås att man får ut mer av Cubase i Vista än XP.

Det är bara att testa som jag beskrev det med Cubase.

Det finns en massa om programmets versioner hur det ska funka med Vista

 

Det som kan vara problem är 64bitars, men det ska vara fixat för dom flesta versioner.

Det finns en del Uppgraderingar att hämta för Cubase 5 serie.

Och alla har en 5.5 version uppgradering Gratis.

 

http://www.steinberg.net/en/support/downloads/downloads_cubase_5.html

 

Tack för ni delar med er!

Ja precis cubase i sig fungerar utmärkt så inga problem men när cubase är öppnat så därifrån öppnar man sen trumprogrammet och det är tydligen ett välkänt problem... men som sagt cubase i sig fungerar klockrent...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma felkod så samma betydelse.

 

Jag är inte säker alls, men är det "Intel® Rapid Storage Technology 9.6.0.1014 files for 32-bit OS - used to preinstall RAID driver (F6 during Windows* setup)" på sidan http://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?lang=eng&ProductFamily=Chipsets&ProductLine=Chipset+Software&ProductProduct=Intel%C2%AE+Rapid+Storage+Technology+%28Intel%C2%AE+RST%29&OSVersion=Windows+XP+Home+Edition*&more=18860 du laddade ner?

 

BIOS ser ju olika ut så det kan ju tänkas att du hittar något med SATA/IDE/ATA/AHCI på något annat ställe i BIOS.

Nej det vare inte den jag laddade ner... är det den jag ska ha??? Jag ska även bränna servicepack 3 samtidigt så får vi se sen... Andra tips på detta problem? Tack så mycket för att du tagit dig tid ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte alls säker, men det låter ju vettigt när det står om F6-tangenten däremot om det är en drivrutin som passar din dator är ju väldigt svårt att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte alls säker, men det låter ju vettigt när det står om F6-tangenten däremot om det är en drivrutin som passar din dator är ju väldigt svårt att veta.

Ja tjena. Tänkte bara tala om att jag nu har lyckats med uppdraget. Jag tog samma driverutiner som innan och servicepack 3 till xp och då gick det som en dans. Tack för din hjälp ialla fall under dessa dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

servicepack 3 till xp har sata drivisar i sig.

En del men inte för alla moderkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...