Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Phenom 965be 3,4Ghz - Bra köp eller ej?


Bootes

Rekommendera Poster

Hejsan!

Dags att uppgradera min gamla dator AMD Athlon 2,2 Ghz... Ska köpa ny CPU+MoBo+RAM och jag skulle uppskatta era åsikter! Är ingen dataexpert alls, så behöver lite hjälp..

 

Ska nog köpa en AMD Phenom 965BE 3,4Ghz, om ingen anser att det är dumt i nuläget? Ska mest spela typ Fallout 3, Crysis, Modern Warfare, GTAIV osv.. Kollade lite tester och denna cpu verkar ha nästan lika bra frames per second i spel som i5-750 och de nya phenom 6-core processorerna, så det känns inte värt att satsa på dem, men jag kan ju ha fel?

 

Om ni tycker att Phenom 965BE är ett ok köp så har jag ett par frågor till er:

1. Vilket moderkort funkar bäst till denna cpu, och vilket RAM? Moderkortet behöver inte vara av toppklass och superdyrt, men bara det har bra kvalitet och inte är så kasst att det flaskhalsar. Max ca 1000-1500:-.. Och länka gärna till ett bra RAM som funkar till denna cpu och mobo. Gärna Corsair. 4gb eller mer?

2. Funkar allt detta med mitt winXP eller måste jag uppgradera windows?

3. Funkar allt detta med mitt Corsair 400W nätagg, eller måste jag byta till 650W/750W?

 

Har ett gfxkort GTS250 som får duga ett tag till. Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vad sägs om ett uppgraderingspaket som omfattar moderkort, processor och minnen?

 

2. Du bör ominstallera Windows när du byter moderkort. Om du idag har en OEM-licens av Windows, t ex om datorn kom med Windows installerad så upphör den att gälla när du byter moderkort och du behöver alltså köpa en ny Windows-licens.

 

Lite komplettering till svaret du fick av gip: //eforum.idg.se/topic/221623-phenom-965be-34ghz-bra-kop-eller-ej/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...