Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stort problem med 3 mobilt modem


Knasen

Rekommendera Poster

Hej ! jag har ett 3 mobilt modem (Huawei E180-Hi3G, black) och min dator är en Acer Extensa 5635Zg . och när jag ska ansluta så kommer det bara upp anslutningen misslyckades . jag har avinstallerat/installerat om programvaran men det hjälper inte . på dan idag så åkte jag till en 3butik i norrköping och lämnade in datorn + modemet . senare samma dag fick jag tillbaks det och dom kunde ej hjälpa mig (hade fått nytt simkort). jag ringde 3 support som jag blev tillsagd och där satt jag i telefon i ca en timme med det funkade ej. min kompis testade det på en acer aspire 7730zg igår men kunde inte ens installera programmvaran. han ringde support men dom sa att man skulle avinstallera ...

nu den här kvällen testade min kompis bror på sin dator en acer aspire 7730zg igen men den här hade precis fått en ny hårddisk och hade aldig använts ihop med något mobilt (internet funkade på denna dator), bara ett trådlöst nätverk han använder. har ingen återställningspunkt så systemåterställning funkar ej. vad ska jag göra ??

 

Tack på förhand// Carina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

vilket Windows pratar du om?

Vilken programvara pratar du om, modemets, och vad heter det i så fall?

Du kan skapa en egen återställningspunkt, men återkom först med vilket Windows det är.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla 3 datorerna kör windows vista home premium och programvaran är 3connect programvaran(modemets) och sen tänkte jag skapa en återställningspunkt men eftersom det krånglar nu kanske det är onödigt just nu kanske kan fixa det när det här är fixat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte det mmobila bredbandet fungerade på någon dator så är det väll rätt troligt att det är något fel på modemet.

 

Ta och ladda ner den senaste versionen av 3connect (om du inte redan har den) testa sedan igen om uppkopplingen fungerar. Om det inte fungerar så tycker jag att du går tillbaka med modemet till butiken och begär att få ett nytt modem eller att få lämna tillbaka allt och då få pengarna tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte det mmobila bredbandet fungerade på någon dator så är det väll rätt troligt att det är något fel på modemet.

 

Ta och ladda ner den senaste versionen av 3connect (om du inte redan har den) testa sedan igen om uppkopplingen fungerar. Om det inte fungerar så tycker jag att du går tillbaka med modemet till butiken och begär att få ett nytt modem eller att få lämna tillbaka allt och då få pengarna tillbaka.

modemet funkar på den med en ny hårddisk men inte på dom andra har gjort massor för att få det att funka med det gör ej det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat så att du har den senaste versionen av 3connect?

var gör man det ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte hitta det förut men jag tror att du måste logga in på tre.se för att kunna ladda ner programet, så logga in och leta runt lite så hittar du det nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...