Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mörk utskrift på fotopapper med HP C7280


Börni

Rekommendera Poster

Jag har en HP AIO-skrivare Photosmart C7280 som jag har varit mycket nöjd med. Jag har kört den som nätverksskrivare men en dag var den bara borta – datorn kunde inte hitta den. Genom att slå av och på strömmen och sedan ominstallera drivrutinerna kom den i gång igen. Den används oftast för s k vardagsutskrift på vanligt papper, vilket funkade OK. Det dröjde ett tag innan jag skulle köra en fotoutskrift. Då visade det sig att utskriften blev väldigt mörk med kraftigt rödstick. På den vägen har det varit sedan dess. Lurar jag skrivaren att tro att den ska skriva ut med högsta kvalitet på vanligt papper men sedan i alla fall sätter i ett fotopapper kan resultatet bli någorlunda men så fort jag väljer en annan papperssort än vanligt papper och oavsett övriga inställningar och oavsett vilket foto jag försöker skriva ut blir det samma typiska fel på resultatet

Jag har förstås kollat och bytt färgpatroner och både ominstallerat och uppdaterat drivrutinerna utan resultat.

 

Är det någon HP-ägare som känner igen detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat lite på information din skrivare, det finns inte så mycket material.

 

Problemet kan vara Programmet du skriver ut med inte fungerar med Skrivaren, du kan kolla om det till det programmet kommit ut en Patch(En uppgradering av programmets drivrutiner).

Om det inte är så att programmet kom med skrivaren.

 

Jag rekomenderar Dig att ta kontakt med HP-support, det är gratis med Email-supporten.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=3204785&lc=sv&cc=se&dlc=sv&lang=sv&cc=se

 

Hoppas det löser sig!

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...