Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställa datorn utan skiva


nemo

Rekommendera Poster

Jag är desperat nu. Har "råkat" installera Windows 7 på min dator som tidigare hade Vista och vill nu gå tillbaka till Vista. Tänkte att jag kör en systemåterställning som jag gjort flera gånger innan genom att trycka på F11 vid uppstart. Det funkar inte! Jag har ingen recovery-cd och kände att innan jag tar till sista utvägen och köper en för 400 spänn frågar jag här. Vad ska jag göra? Fungerar det att formatera hårddisk C/D eller måste jag ändå ha en skiva för att installera om?

 

Läste någonstans att man kunde sätta i installations-cdn för Windows 7 och avinstallera men man kan väl säga att det var inte på det sättet jag skaffade det...

Dumt av mej? Kanske det, men hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller varför inte den svenska varianten? På höger sida finns en ruta för att (om det finns & för just denna artikel finns det!) få sidan på "ditt språk".

Dvs där finns en "Artikelöversättning" & strax under en rullruta där man kan välja ex Svenska. Blir lite smidigare då tror jag.

Fast tipset är annars väldigt bra. Kan nog hjälpa en del som drullat bort sin skiva/inte skapat den själv/inte fått någon alls...

Direkt adress till svenskla varianten:

http://support.microsoft.com/kb/971760/sv

Gådd lökk

Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off topic:

Eller varför inte den svenska varianten? På höger sida finns en ruta för att (om det finns & för just denna artikel finns det!) få sidan på "ditt språk".

För mig kommer den svenska sidan upp när jag klickar på Mats länk. Om den inte gör det för dig men du föredrar svenska sidor framför engelska generellt så behöver du ändra språkinställningarna i webbläsaren.

Internet Explorer - Internetalternativ - fliken Allmänt - knappen Språk - se till att svenska är med där och ligger högst upp.

Firefox - Inställningar - Innehåll - Språk Välj - se till att svenska är med där och ligger högst upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det sättet kräver ju en skiva. Plus att jag inte hittade nån windows.old-map. Har varit inne på det sättet en gång innan :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...