Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Windows är inte äkta" ?


henke dator

Rekommendera Poster

henke dator

startade datorn idag och dett meddelandet kom upp:

2372o9.jpg

Jag har windows 7 home premium 64 bit som jag köpte på komplett för ca 3 månader sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

startade datorn idag och dett meddelandet kom upp:

2372o9.jpg

Jag har windows 7 home premium 64 bit som jag köpte på komplett för ca 3 månader sedan.

 

Ibland händer det att WGA-kontrollen inte fungerar. Förhoppningvis uppfyller du vilkoren och har den inte installerad på flera datorer samtidigt. Jag skulle kontakta Komplett eller Microsoft eftersom vi inte kan hjälpa att kringå skyddet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

googlade lite, detta svaret kom upp, bl.a.

http://www.microsoft.com/genuine/downloads/faq.aspx?displaylang=sv&sGuid=5ed3ab80-8661-4d35-a892-1e05ba0fb37e

 

Har du installerat en OEM version på en dator som tidigare hade ett annat OEM Windows installerat?

Då blir din utgåva av Windows 7 ogiltig.

Lösningen på det är endera att installera en "retail" version, eller kontakta Microsoft, och övertyga dem.

En systemåterställning kan kanske lösa det hela med, om det jag skrivit ovan inte stämmer.

 

Återkom med lite mera information.

Mvh

Mats H

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

henke dator

Jag har en "retail" version av windows och datorn är nybyggd så den hade inget os innan. Nu startde datorn normalt, är det någon fara med att fortsätta köra som vanligt eller borde jag ta kontakt med microsoft direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en "retail" version av windows och datorn är nybyggd så den hade inget os innan. Nu startde datorn normalt, är det någon fara med att fortsätta köra som vanligt eller borde jag ta kontakt med microsoft direkt.

 

Om du öppnar System (Kontrollpanalen) från Start-menyn så ska se status under Windows-aktivering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Är det alldeles säkert det. Att klicka på knappen verifiera Windows, på den sidan Cecilia?

 

Och ingen svensk med bland dom äkta människorna heller, som berättar om hur dom blivit lurade på sitt ex av Windows.

 

Besiktade bilen häromdan, den var felfri och äkta. smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med att det inte skulle vara säkert att klicka på knappen, Olle? Tror du att det finns länkar till skadliga program på Microsofts webbsidor eller menar du något annat med "säkert"?

 

Att det bara är människor från USA och några få andra länder beror nog på att sidorna bara är översatta från de ursprungliga amerikanska sidorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Gillar inte uttrycket på sidan:

 

Äkta människor, äkta berättelser hoppsan nu kom också länken med.

 

Men det skulle naturligtvis aldrig falla mig in att testa, när jag vet att jag har äkta vara.

 

Det finns också välgjorda kopior, av Windows OS som klarar testet galant, kan jag tala om, men det visste du väl.

 

Jag har testat åtskiliga. Däremot är jag för ärlig smile.gif för att använda dom på riktigt.

 

Kanske har det med åldern att göra?

 

Man brukar ju säga ungdomligt oförstånd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

googlade lite, detta svaret kom upp, bl.a.

http://www.microsoft.com/genuine/downloads/faq.aspx?displaylang=sv&sGuid=5ed3ab80-8661-4d35-a892-1e05ba0fb37e

 

Har du installerat en OEM version på en dator som tidigare hade ett annat OEM Windows installerat?

Då blir din utgåva av Windows 7 ogiltig.

Lösningen på det är endera att installera en "retail" version, eller kontakta Microsoft, och övertyga dem.

En systemåterställning kan kanske lösa det hela med, om det jag skrivit ovan inte stämmer.

 

Återkom med lite mera information.

Mvh

Mats H

 

 

****************************'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att berätta hur man kan bryta mot licensvillkor är inte förenligt med forumets regler. Jag har därför raderat innehållet i Micke-89s inlägg.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att berätta hur man kan bryta mot licensvillkor är inte förenligt med forumets regler. Jag har därför raderat innehållet i Micke-89s inlägg.

 

Cecilia

Moderator

 

 

Ber om ursäkt, att jag missa det.

 

Du borde inte ha problem med valideringseringen, men har läst några som har haft det. Förresten har du gjort något speciellt med datorn under dessa månader? T.ex installerat om drivrutiner och dylikt för den kör validering en gång och förändrar man datorn tillräckligt mycket så måste man göra de igen (som jag nämnde ovan). annars så är de bara att ringa och klaga för retail får du installera över ett annat os (vad jag vet i alla fall).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att aktivera/omaktivera en oem/retail licens så gå till kontrollpanelen klicka in på system och bredvid windows aktivering koden finn ÄNDRA PRODUKT NYCKEL gör det och skriv in samma aktiverings kod som du fick med skivan igen. Det funka för mej, glömde seja att ring microsoft support så kommer dom seja samma sak för det va det jag gjorde

enklare än så blir det inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...