Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradera dator - Behöver hjälp/tips


A.B

Rekommendera Poster

Hallå hallå,

 

Nu har det blivit dags att köpa lite bättre komponenter till datorn, då jag antar att det blir billigare än att köpa allt nytt?

 

Jag har en halvgammal stationär HP Pavilion-någonting (förmodligen utgången).

 

Kan någon ge mig tips vad för grejer man ska köpa, om det ens går att uppgradera, vad som passar och allt sådant viktigt.

 

Jag vill att den ska klara alla nuvarande spel, helst på skapligt hög upplösning etc.

 

Vill dock inte ha några överdrivet svindyra grejer.

 

 

Så, jag är tacksam för tips från någon kunnig som kan tala om vad för grejer, vad man hittar billigast med mera..

 

 

MVH,

 

/A.B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

alltid enklare om du talar om vad du har just nu, så att det finns en plattform att utgå i från.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Datorer är idag så billiga, att det kan vara svårt att välja. Jag skulle nog ta en Toshiba vad gäller märket, om det är en laptop och helst med INTEL ombord. Ska man köpa stationärt, finns inte alls samma utbud. Det går att hos en del leverantörer, bygga ihop sin dator hos Dell och Dustin vilket jag skulle göra. Att köpa hos typ Elgiganten, Expert eller OnOff är ju helt uteslutet. Det finns även mindre lokala säljare, som kan bli aktuella. Kolla din lokala telekatalog, eller på nätet.

 

Operativsystem måste vara Windows 7 och helst Ultimate, men Premium går också bra.

 

En sak är säkert, att köpa billigt kan bli dyrt och man får det man betalar för.

 

Läste lite för dåligt, så lämna min kommentar därhän, eftersom jag inte kan ta bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många HP-datorer har BTX-moderkort. Det betyder att du inte kan installera ett ATX-moderkort i chassit. Om du har en med BTX-moderkort så är möjligheterna till uppdatering mycket begränsade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...