Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

64 bitars Windows 7


SOA

Rekommendera Poster

Har planer på att köpa en ny laptop och är osäker på vilken Windowsversion som är bäst att välja (32 eller 64 bitars). Kan t.ex. program som jag har till min nuvarande dator (32 bitars Windows Vista) installeras och köras utan problem i ett 64 bitars Windows 7?

 

Jag vet att en fördel med 64 bitar är att datorn kan bestyckas med mer än 4 GB internminne. Finns det andra fördelar som är så stora att jag bör gå ifrån 32 bitar?/SOA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar gå utmärkt att köra vanliga 32-bitars program i 64-bitars Windows. De 32-bitars program som inte fungerar är sådana som har drivrutiner, t ex behövs det särskilda varianter av antivirusprogram och Daemon Tools.

 

För närvarande är det färre skadliga program som kan bita sig fast riktigt hårt i 64-bitars Windows pga drivrutinerna, men det är ju bara en tidsfråga.

 

Minnesgränsen ligger snarare en bit över 3 GB än på 4 GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har planer på att köpa en ny laptop och är osäker på vilken Windowsversion som är bäst att välja (32 eller 64 bitars). Kan t.ex. program som jag har till min nuvarande dator (32 bitars Windows Vista) installeras och köras utan problem i ett 64 bitars Windows 7?

 

Jag vet att en fördel med 64 bitar är att datorn kan bestyckas med mer än 4 GB internminne. Finns det andra fördelar som är så stora att jag bör gå ifrån 32 bitar?/SOA

 

Jag kör med windows 7 64 bitars, inget problem alls. de enda bekymret jag hade var drivrutinerna. 32 bitar program funkar utan problem, dom hamnar i programmapen som heter program (x86). Jag rekommenderar 64 bitars och drivrutiner kommer inte vara något problem för dig på grund av att du köper en ny dator.

 

Glömde att skriva att jag rekommenderar att du hittar en dator med minst 4Gb. Jag kör på två de funkar, men inte optimalt .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...