Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konvertering av program


teil

Rekommendera Poster

Jag har tidigare använt mig av en Psion 5MX för diverse noteringar, bl.a. "exceldokument". Jag har med jämna mellanrum gjort backup på dessa filer till min PC. Nu har dessvärre min Psion lessnat på att delta.

Min fråga är om någon vet någon programvara som kan konvertera dessa backupfiler (från Edocsystem) till läsbart för t.ex. Microsoft Excel?

Jag bifogar ett exempel på en fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här några förslag, psio relaterad företag.

Citat:

"Vad gör du om du inte längre har tillgång till en Psion, men behöver få tillgång till vissa data från en gammal Psion backup på datorn? Native Psion filer inte kan läsas på en dator, men lyckligtvis finns det några lösningar:

 

Använd PsiWin sviten PC-anslutning till konvertera den Psion-format filer till ett format som kan läsas på datorn.

Hämta och installera Psion ER5 emulator- Detta ger dig en Psion maskin på datorn och gör att du kan komma åt dina gamla data på en PC - Se våra emulator installationssidan. Från emulatorn, kanske du kan skriva ut eller exportera dina data till en textfil, eller använda en tredje part Psion omvandlare

Överväg upplåning eller köp en gammal Psion maskin-, lastnings-filerna till Psion, tryck sedan de handlingar och uppgifter som en textfil

Hitta en annan vänlig Psion användare som kanske kan konvertera filen till ett format som kan läsas av en dator för dig. Om du inte vet av annan användare, prova att be om hjälp i vår Psion forum"

 

Här är en länk till nedladdning av en CONVERTER, står inget om exel-fil.

ABC Amber Psion Converter.

http://download.cnet.com/ABC-Amber-Psion-Converter/3000-2079_4-10582889.html?tag=mncol

 

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen.

Teil

 

Här några förslag, psio relaterad företag.

Citat:

"Vad gör du om du inte längre har tillgång till en Psion, men behöver få tillgång till vissa data från en gammal Psion backup på datorn? Native Psion filer inte kan läsas på en dator, men lyckligtvis finns det några lösningar:

 

Använd PsiWin sviten PC-anslutning till konvertera den Psion-format filer till ett format som kan läsas på datorn.

Hämta och installera Psion ER5 emulator- Detta ger dig en Psion maskin på datorn och gör att du kan komma åt dina gamla data på en PC - Se våra emulator installationssidan. Från emulatorn, kanske du kan skriva ut eller exportera dina data till en textfil, eller använda en tredje part Psion omvandlare

Överväg upplåning eller köp en gammal Psion maskin-, lastnings-filerna till Psion, tryck sedan de handlingar och uppgifter som en textfil

Hitta en annan vänlig Psion användare som kanske kan konvertera filen till ett format som kan läsas av en dator för dig. Om du inte vet av annan användare, prova att be om hjälp i vår Psion forum"

 

Här är en länk till nedladdning av en CONVERTER, står inget om exel-fil.

ABC Amber Psion Converter.

http://download.cnet.com/ABC-Amber-Psion-Converter/3000-2079_4-10582889.html?tag=mncol

 

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...