Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget händer vid uppstarten


Arwen

Rekommendera Poster

Jag har samma problem som Newbie. Samma dator däremot kommer inte min dator ens till att starta med loggan. Varken F2 eller F8 funkar. Har öppnat den och kollat damm, men det såg rent ut. Hur gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem som Newbie. Samma dator däremot kommer inte min dator ens till att starta med loggan. Varken F2 eller F8 funkar. Har öppnat den och kollat damm, men det såg rent ut. Hur gör man?

Då är det väl inte precis samma problem, om det inte kommer något alls på din bildskärm.

 

Om du menar att det inte visas något alls på bildskärmen, så kan det vara fel på bildskärmen, grafikkortet etc. Om det inte alls händer något mer än att fläktarna går igång när du slår på strömmen, dvs inga blinkningar på tangentbordet och inga pip, är det troligen fel på moderkort, nätaggregat eller processor etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ström/batteri lampan lyser, men inte så mycket mer än det. Den brukar inte pipa i vanliga fall heller så de ljuden märker jag ingen skillnad på. Den försöker starta flera gånger om och lägger inte av förrän man drar ur strömkabeln. Fläkten hörs, men inte alls lika starkt som i vanliga fall när man startar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då lutar jag mest mot att processorn inte börjar köra något alls, dvs troligen nätaggregats-/moderkortsproblem.

 

Du kan börja med att ta bort allt som inte är absolut nödvändigt för att datorn ska starta, dvs bort med hårddisk, CD/DVD-enheter, musen och andra externa anslutningar förutom tangentbordet, instickskort, alla minnesstickor utom den i första platsen (och pröva med olika minnesstickor i den platsen), om moderkortet har inbyggd grafik kan du även ta bort grafikkortet.

 

-----------

Arwen: Jag flyttar de inlägg som gäller ditt problem till en egen tråd eftersom det är ett annat problem än vad Einnor har.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...