Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TELIA ÄR KATASTROF


Sandy

Rekommendera Poster

Sedan ett antal år har vi valt att lägga vår hemsida hos Telia. Vi trodde att om man betalar dyrt så får man lite mer - ICKE!

 

Under det senaste året har vi (och våra kunder) inte kunnat nå hemsidan under sammanräknat säkert 30 dagar.

Nu senast den 20 maj var helt plötsligt vår hemsida lamslagen genom att det inte gick att lägga in beställningar på vår hemsida. Telia hade behagat att ändra skrivskyddet på sidan. Man gjorde detta eftersom man "planerade en migrering till annan plattform". Detta var förstås katastrof för oss. Vi fick slutligen tag på en kille på Telia som kunde hjälpa oss, men bara som mellanhand till "teknikerna". Vi fick så småningom(tre dagar senare) nya inloggningsuppgifter och nya lösenord. Vi kunde komma in på vår sida - MEN SVARSTIDERNA TANGERADE 2 MINUTER. Katastrof förstås.

Idag är det söndag den 6 juni. De senaste veckorna har vi haft otaliga samtal med Telia om våra svarstider katastrof hela tiden. IDAG ÄR DET HELT MÖRKT - det går inte att komma in på sidan och TELIA ÄR TOTALSTÄNGT!

 

Tänka sig att man gör en planerad "migrering" utan att meddela kunderna, utan att först testa den nya plattformen, och att man sedan fullständigt famlar i luften när det gäller att ställa saker tillrätta.

 

Telia är sämre än ett källarföretag - ingen som helst support under helger och en svart hemsida!

 

FY SKÄMS TELIA - dyrt och katastrofalt dåligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

När det är såpass dåligt föreslår jag nästan att ni kör en egen server istället. Den vanligaste och enklaste att använda är Apache. Den kan du ladda ner här: http://apache.org/dyn/closer.cgi

 

En guide till hur man använder den finns här: http://www.5min.com/Video/How-to-Make-Your-Own-Web-Server-161242062

 

Jag lyckades få igång en egen server hemma, men det kräver förstås att man har datorer och routrar med mera som är villiga att samarbeta. Sedan vet jag inte hur många kunder ni har och hur stor bandbredd osv det kräver.

 

Jag är ingen expert, men det du berättar om Telia är ju skandal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...