Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag kommer att installerar om Windows xp home, frågan är kan man spara favoriter som man har i IE8?


behruz84

Rekommendera Poster

Hej. Jag kommer att installera om Windows xp home, frågan är kan man spara favoriter som man har i IE8?

 

Tack på förhand. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan man.

 

Öppna IE 8 / klicka på nerpilen vid knappen "lägg till sidan i Favoriter" / välj sedan "importera och exportera".

 

Sedan väljer du "exportera till en fil" / bocka för "Favoriter" och välj sedan var dom ska sparas.

 

Sen när du har installerat om datorn så gör du samma sak för att importera favoriterna fast du väljer "importera från en fil".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Du kan spara dina filer och inställningar. Under "tillbehör" finns en guide "överför filer och inställningar". Använd denna för att "dumpa ut" inställningarna på ett usb minne så blir det lätt att att återställa dina dokument, favoriter osv.

Efter ominstallation är det bara att använda samma guide för att "importera" dumpen från usb minnet för att få inställningarna på plats.

 

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du kan spara dina filer och inställningar. Under "tillbehör" finns en guide "överför filer och inställningar". Använd denna för att "dumpa ut" inställningarna på ett usb minne så blir det lätt att att återställa dina dokument, favoriter osv.

Efter ominstallation är det bara att använda samma guide för att "importera" dumpen från usb minnet för att få inställningarna på plats.

 

/// Jari

 

 

 

Hej, jag hittar inte "Tilbehör" i min IE8, ska det vara i IE8?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan man.

 

Öppna IE 8 / klicka på nerpilen vid knappen "lägg till sidan i Favoriter" / välj sedan "importera och exportera".

 

Sedan väljer du "exportera till en fil" / bocka för "Favoriter" och välj sedan var dom ska sparas.

 

Sen när du har installerat om datorn så gör du samma sak för att importera favoriterna fast du väljer "importera från en fil".

 

 

 

Hej tyvärr kan inte hitta nån pil vid knappen "lägg till sidan i Favoriter", jag klickar på Favoriter och där finns "lägg till favoriter", men ingen nerpil. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag hittar inte "Tilbehör" i min IE8, ska det vara i IE8?

Det är inte något "Tillbehör" i IE utan i menyn Start - Alla program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Att det ska vara så svårt, på Arkivmenyn, Exportera favoriter till en fil, som sedan sparas och läggs tillbaka med atributet Importera. Sparas förlslagsvis på sedvanligt sätt, tillsammans med alla övriga backupper, som behövs framgent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det ska vara så svårt, på Arkivmenyn, Exportera favoriter till en fil, som sedan sparas och läggs tillbaka med atributet Importera. Sparas förlslagsvis på sedvanligt sätt, tillsammans med alla övriga backupper, som behövs framgent.

 

Det kan vara så att han har valt att dölja "akriv menyn".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att han har valt att dölja "akriv menyn".

 

Använder man Windows Vista eller Windows 7 döljs menyraden i både Explorer och Internet Explorer som standard och man får fram den med ALT-tangeten, jag tycker det fungerar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...