Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inaktiverade tillägg i IE


Navigo

Rekommendera Poster

Drabbats plötsligt av varningstexten "Internet Explorer körs för tillfället med tillägg inaktiverade. Klicka här för att hantera, inaktivera eller ta bort tillägg" när jag går ut på nätet. Har följt alla givna instruktioner. Alla listade tillägg är aktiverade. Men datorn envisas med samma varningstext, är seg och låter mig inte installera Adobe Flash Player eller titta på strömmande video (Moderskeppet). Vad har hänt och hur åtgärda? Hoppas på förslag, MVH Navigo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

du kan prova att återställa IE!

http://support.microsoft.com/kb/923737/sv

Mvh

Mats H

 

 

Tack Mats H! Tyvärr kunde inte Fix it avhjälpa problemet. Inte heller manuell återställning hjälpte, datorn ställer sig fortfarande i "No Add-ons" vid uppkoppling till IE 8. MVH Navigo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Det är inte så att du startar IE utan tillägg? Det finns åtminstånde i xp möjlighet att starta IE utan tillägg under tillbehör/systemverktyg.

 

///Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det är inte så att du startar IE utan tillägg? Det finns åtminstånde i xp möjlighet att starta IE utan tillägg under tillbehör/systemverktyg.

 

///Jari

 

Hej Jari, tack för hjälpen! Jo, IE startade utan tillägg och vägrade att acceptera alla försök att starta "normalt", inklusive dem via tbh-menyn. Men du ledde mig rätt! Jag tog bort IE från start- & listmenyn, blankade hemsidan och raderade all webbhistorik i verktyg/internetalternativ, skrev in önskad hemsideadress och startade om IE - Voíla! Nu skall jag köra Martin H-förslaget med "Fix it" och se om det blir lite bättre fart på programmet. Det är väl ingen idé att undra hur/varför utan bara acceptera tillbudet? MVH Navigo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...