Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar dator för killen utan koll


Kallegubben

Rekommendera Poster

Kallegubben

Hejsan!

Jag är en kille på sjutton år som inte är jätteinsatt i datorernas värld. Jag har en stationär dator, men den brummar så förbaskat (och är inte något vidare på någon punkt). Jag hade nu alltså tänkt att försöka mig på en bärbar dator.

 

Det jag vill ha datorn till är det där vanliga, surfa, lyssna på musik, se på film, skicka mejl osv.

De programmen jag vill kunna ha som antagligen tar lite mer prestanda är Reason, Cubase och Sibelius (tre olika typer av musikprogram som jag använder relativt flitigt). Jag vill alltså kunna koppla in midi-keyboard, externt ljudkort m.m. Det är väl ett plus ju lättare datorn är, men då jag ska ha den mest hemma är det inte superviktigt. Batteritid är ju självklart också ett plus, men det räcker med några timmar. Jag vill heller inte köpa någon skräpdator utan något jag kan ha i ett par år, hellre kvalitet än ett för lågt pris. Min prisgräns är väl någonstans uppåt femtusen, låter detta rimmligt? Jag kommer inte spela några spel alls så grafikkortet antar jag betyder ganska lite, det är mina musikprogram jag vill kunna använda utan att datorn fastnar.

 

Kom gärna med lite tips, förslag och frågeställningar.

 

Tack på förhand!

 

P.s Ett plus är ju skönhet på datorn också! D.s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du få fram någon information om vad dina musikprogram ställer för krav på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...