Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svart/vit MediaPlayer


Hakke

Rekommendera Poster

Jag har fått problem med Windows MediaPlayer 11. Spelar jag upp .avi-filer eller .vob från hårddisken blir det ingen färg på filmen.

Bränner jag däremot ner samma film på en dvd-skiva fungerar allt perfekt.

Avinstallerar jag WMP 11 och kör WMP 9 fungerar också allt perfekt från hårddisken.

Jag har försökt kolla olika inställningar men inte lyckats hitta något fel.

Någon idé vad detta kan bero på?

Jag vet att det finns andra spelare som anses vara bättre men WMP har vissa funktioner som jag behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara codec fel, trots att det funkar i Vmp9.

Jag skulle uppdatera codec.

Finns i programbanken hs Pc För Alla.

 

Under visa menyn har du förbättringar, där finns en del alternativ som har med färger och ljus, Nyanser att göra.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara codec fel, trots att det funkar i Vmp9.

Jag skulle uppdatera codec.

Finns i programbanken hs Pc För Alla.

 

Under visa menyn har du förbättringar, där finns en del alternativ som har med färger och ljus, Nyanser att göra.

 

Tack för ni delar med er!

Nej, uppdatering av codec hjälpte inte, inte heller nyaste drivrutinen till grafikkortet, inte heller några inställningar under Visa menyn.

Börjar tro att det är Os:et som är skadat men orkar inte börja installera om xp. Det får duga med wmp9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, uppdatering av codec hjälpte inte, inte heller nyaste drivrutinen till grafikkortet, inte heller några inställningar under Visa menyn.

Börjar tro att det är Os:et som är skadat men orkar inte börja installera om xp. Det får duga med wmp9.

 

Du kan prova ett steg, installera Media Player 10 och om det funkar då prova då installera Media Player 11, det går alltid att avinstallera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova ett steg, installera Media Player 10 och om det funkar då prova då installera Media Player 11, det går alltid att avinstallera.

Hej Alexa.

Det försökte jag men fick upp en dialogruta som sade att Wmp 10 inte gick att installera på min Windows version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överallt där jag kollar, så är Lösningen Codec, och att den måste installeras om.

 

Det här fenomenet uppstår vid uppgradering av Wmp.

 

Avinstallera codec samlingen, starta om datorn.

Installera codec (k-Lite codecs). http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.133814?ref=prg12

 

Under verktyg har du Alternativ, gå till prestanda

Avdelning DVD och VIDEO uppspelning, ska dom 3 sista Kryssrutorna vara Bockade.

 

Om du har en anna versions utgåva så kanske detta kan hjälpa.

Detta problemet var winxp-wmp11.

Citat:

"

Go to :

 

"Tools"

"Options"

"Performances"

"Advanced Options"

now check the "Use High Quality Mode" box."

 

Hos mig finns ingen Advanced option i min version.

 

 

Jag hoppas det löser sig!

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå, Ruben.

Dina förslag löste halva problemet. Nu har .vob-filerna på hårddisken färg men .avi är fortfarande svart/vita och som vanligt fungerar brända filer utmärkt.

Jag installerade nyligen en säkerhetsuppdatering till xp home sp3 från Microsoft, är det möjligt att det är den som ställer till det?

Wmp 11 har ju fungerat bra hela tiden sen den kom och jag installerade den så jag förstår inte varför den helt plötsligt och utan min påverkan började krångla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du kan försöka och Ange Standardprogram.

 

I Kontrollpanelen har du Standarprogram.

Sedan Ange Standardprogram, Nu klickar du WMP i listan, då kommer det fram värdet på programmet man jämför med det totala som är uppemot 68.

Jag tycker att du ska ange programmet som Standarprogram så det får alla värden.

Detta är en chansning. Det kan vara fel i delningen av AVI-filer.

 

Om det inte funkar ska du testa ett program, som heter Super Easy Codec Checker, den testar videofil, codec.

Här är nedladdning http://download.cnet.com/SuperEasy-Codec-Checker/3000-2194_4-10853251.html?tag=mncol .

Du laddar en Avi-fil, sedan talar programmet om den ok. om du har fungerande codec.

Du kan spela upp filen därifrån i Wmp. FRågetecknet uppe till höger.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min Kontrollpanel hittar jag ingenting som kallas Standardprogram. Vi pratar kanske om olika Windows, jag har xp Home SP3.

Programmet Super Easy..... hittar inget fel vare sig på codec eller avi-filer.

 

Förr eller senare blir det väl aktuellt med byte till Windows 7 och jag får väl nöja mig med wmp9 så länge, den gör ju vad den ska.

Det som retar mig är att inte hitta orsaken till problemet.

Jag tackar för svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...