Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows visas på en skärm som inte finns!


Davidow

Rekommendera Poster

Tjo, tidigare använde jag min TV som datorskärm, nu har jag dock sålt TV:n och ska sälja datorn också. Här kommer problemet - Windows envisas med att hålla kvar TV-out-inställningarna trots att jag inte har någon TV längre! Så fort datorn är bootad och Windows startas, byter datorn från DVI-out till S-video out.

Det enda sättet att få bild på min vanliga datorskärm är att gå via felsäkert läge, men i felsäkert läge kan jag inte ändra några av bildskärmsinställningarna? <_<

 

Vad göra?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan pröva med att avinstallera grafikdrivrutinerna i felsäkert läge. När du sedan startar upp i normalt läge kan du installera dem på nytt och då bör alla gamla inställningar vara bortglömda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan pröva med att avinstallera grafikdrivrutinerna i felsäkert läge. När du sedan startar upp i normalt läge kan du installera dem på nytt och då bör alla gamla inställningar vara bortglömda.

 

Jättebra tips!

 

...ehm, tyvärr fungerar inte Windows Installer som behövs för att avinstallera drivrutinerna i felsäkert läge. >_<

Vågar jag testa att helt enkelt radera filerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättebra tips!

 

...ehm, tyvärr fungerar inte Windows Installer som behövs för att avinstallera drivrutinerna i felsäkert läge. >_<

Vågar jag testa att helt enkelt radera filerna?

Inte lämpligt att bara radera drivrutinsfiler, det kan leda till att Windows kraschar i uppstarten. Om inte Mats tips hjälper så undrar jag om du prövade med att avinstallera grafikkortet i Enhetshanteraren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...