Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tips på en bra dator (bärbar)


Kladdkaka

Rekommendera Poster

Tja,

 

Dags att köpa ny dator, en bärbar sådan och tänkte kolla om det finns någon som vet lite mer om dessa datorer. Hur dem funkar överlag, bra processor, grafikkort, ramminne osv.

 

Kommer ju använda datan till internet för det mesta men även lite spelande och film, och med tanke på att jag oftast brukar ha många flikar öppna på samma gång så vill man ju ha en data som pallar med trycket så at säga :P . Sen ska den väl ha en hyfsad livslängd, man vill ju inte att den ska börja köra ihop sig efter ett halvår.

Tar gärna emot förslag på andra datorer om det är så att dessa är helt värdelösa :unsure:

 

Datorerna som jag kollat lite på är:

 

Samsung R580JS03

 

Packard Bell Easynote TJ76

 

Packard Bell Easynote TJ75-721

 

HP Pavilion dv6-2153eo

 

Acer Aspire 5551G

 

Sitter på idiot datorer på ett vandrarhem just nu så jag kan inte lägga upp länkar till datorerna men dem finns alla på elgigantens hemsida.

 

Sen är det också de med försäkring. Är det verkligen nödvändigt att köpa med en försäkring till datan, hör allt som ofta att många tycker att det är onödigt och helt värdelöst. Skulle uppskatta om någon hade en synpunkt på det med.

 

Tack på förhand....

 

PS.

 

Om någon kommer med förslag på andra datorer så ligger min gräns vid 8000 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helnöjd med min DV5-HP. För den support man får genom att registrera sin dator hos HP.

 

En av dom första med ATI-grafik, det har visat sig vara ett bra val.

Alla kontakter man har många alternativ.

 

Ditt val av dator dv6-2153eo är mycket dator för pengarna, den är så ny att det finns inga omdömen skrivna.

Jag har Vista och jag är nöjd med det, Men få WIN7 64 bit i denna dator verkar vara utmaning.

 

Försäkring, jag titta på hos Elgiganten, dom har verkligen sänkt priset för försäkringen(trygghetsavtal), för tre år(alltså 2 år extra efter Garantin gått ut, Var enkelt ett bra pris, när jag köpte min Dator så skulle det kosta 1500kr mer. Och nu har dom ochså "om det inte går att reparera så får du en ny dator".

 

Jag gjorde så att jag teckna ett år med HP:s TOTAL CARE, den billiga varianten ca 900+moms(När garantin tog slut). Den gäller för maskinvara endast, alltså delarna i datorn(haveri), Transport med bud, Byte av del och går inte det så får man ny dator. Men det blir nu samma pris som trygghetsavtalet och då får du mer.

 

Datorn var tills alu hos elgiganten på en Supertorsdag erbjudande för 6790kr, du kanske skulle kolla sådana erbjudanden som dom har varje Torsdag, du måste då beställa över internet.

 

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...