Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator i delar för ca 5500.


Simonh94

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Ska snart köpa en dator och har tänkt mig det här:

a5175faf6dc24adc7eda4f9.png

 

Har tänkt att köpa mer minne och ett grafikkort sen. Men vad tycker ni om det här? Om ni vill så får ni komma med förslag på andra delar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första frågan är väl vad datorn ska användas till och vad du har för krav i övrigt? Det är ju väldigt olika datorer man behöver om man ska ha en dator för att surfa eller för att spela de senaste spelen med bra grafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ska användas till allt möjligt. Jag har tänkt att jag ska spela lite nyare spel sen också. Vet att jag inte kan spela några nya spel på det integrerade grafikkortet men har tänkt att lira lite äldre spel tills jag har råd med tex http://www.inet.se/artikel/5408720/xfx-radeon-hd5770-1gb-aliens-vs-predator och självklart ska jag köpa till http://www.inet.se/artikel/5304317/corsair-2gb-1333mhz-1-5v-value-select sen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kombinationen av det moderkortet och den processorn kan vara tveksam eftersom Asus anger att processorn Phenom IIX4 965 (HDZ965FBK4DGM),3.4GHz,125W endast stöds om moderkortets revision är 1.01G eller nyare och BIOS-versionen är minst 0410. Vilket ingetdera är första versionen. Ta kontakt med Inet och hör om de vet att det är ett sådant moderkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Dom sa att dom inte trodde att PCB:n skulle vara av för gammal modell och om det skulle visa sig att det inte fungerade så var det bara att skicka tillbaka moderkortet.

 

Kommer att beställa delarna inom dom närmsta dagarna och det här är vad jag har tänkt mig:

datordelarfraninet.png

Jag har redan en 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ.

 

Några synpunkter om det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...