Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laptop hittar ej trådlöst nätverk längre


Stig K

Rekommendera Poster

Hej,jag har en Fujitsu Siemens Amilo laptop med Windows XP Home, den var lite trög och hängde sig så jag sökte igenom den med programmet "spyboot search & destroy" och antivirusprogrammet "Avast", de hittade ingenting, (jag har använt båda under längre tid så det var inget nytt jag provade), och startade om ett par gånger.

Plötsligt får jag meddelandet "Ingen anslutning till lokalt nätverk". Jag har provat på 2 olika nätverk som jag samtidigt använde andra datorer på utan problem så felet måste ju vara i laptopen. När jag söker nätverk så hittar den inga alls, normalt brukar den finna 5-6 stycken. Jag har felsökt i guiden "Lägg till maskinvara" men får beskedet att enheten fungerar.

Intel®Celeron®M 1,60 GHz står det under system, trådlöst kort heter Atheros AR5005G. Jag har laddat ner och installerat snaste drivrutinerna, men det hjälpte inte.

Finns det förhoppningsvis någon som kan ge mig några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

till att börja med:

Kontrollera om du kommit åt någon aktiveringsknapp/tangent för trådlös anslutning, om din dator har en sådan.

 

Stäng av din brandvägg och prova, kan bero på den, att någon inställning blockerar, prova t.ex att ansluta till: http://www.bredbandskollen.se/

Om det fungerar, kontrollera noga dina inställningar.

 

Har du möjlighet att prova att ansluta med kabel, i så fall gör det.

 

Sedan för att helt återställa WinSock protokollet, kan du ladda ned denna nödlösning:

http://www.spychecker.com/program/winsockxpfix.html

(Several Internet sites offer a free utility called WinSock XP Fix. This utility offers an automated way to repair the WinSock settings. This utility runs only on Windows XP, not on Windows Server 2003 or Vista. )

Testa i nämnd ordning.

Återkom gärna.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, stänga av brandvägg har jag provat, om det finns någon tangent som stänger av, det har jag inte en aning om. Jag provade länken jag fick, det hjälpte tyvärr inte. Med kabel fungerar det, jag glömde nämna det i felbeskrivningen, jag skriver detta på den aktuella datorn

mvh

Stig K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, det är som jag själv brukar säga, hjälper inget annat så läs instruktionerna. Jag får väl försvara mig med att det normalt är min dotterdotter som använder denna dator (köpt begagnad). Jag hittade en instruktionsbok och det visade sig att knapparna Fn+F1 slog av resp. på den trådlösa funktionen, jag har tydligen kommit åt dem. Tack för hjälpen i alla fall, jag återkommer när jag får nya problem.

mvh

Stig K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...