Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program för synkronisering av filer


Lisa

Rekommendera Poster

Jag har en stationär och en bärbar dator. Använder excel och word i båda . Om jag gör nya eller ändrar i dokumenten på den ena eller båda Undrar jag om det finns något prog. som kan jämföra och kors kopiera dokumenten i datorerna när jag kopplar ihop dem i nätverket hemma.Så att dokumentmapparna blir lika i båda datorerna . Gäller även för e-posten

E-post programet är outlok-express. Kan någon komma med förslag. Mvh Lisa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en stationär och en bärbar dator. Använder excel och word i båda . Om jag gör nya eller ändrar i dokumenten på den ena eller båda Undrar jag om det finns något prog. som kan jämföra och kors kopiera dokumenten i datorerna när jag kopplar ihop dem i nätverket hemma.Så att dokumentmapparna blir lika i båda datorerna . Gäller även för e-posten

E-post programet är outlok-express. Kan någon komma med förslag. Mvh Lisa

 

Testa SyncToy eller dropbox. Nån av dem borde göra det du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat ett program som kanske kan hjälpa dig.

 

OsaSync Lite 8.2 freeware

 

Synchronize alla Outlook ® mappar via LAN och / eller FTP-server genom Internet.

Works med (32 bitar) Outlook ® 2000, 2002, 2003, 2007 och 2010

Synkronisera eller dela Outlook ® Kontakter Kalendrar och Tfrågar.

OsaSync Lite är GRATIS

 

http://www.vaita.com/index.asp

Sidan r på Engelska, men med Google Toolbar, översätts allt till Svenska med bara ett Knappklick.

http://www.google.com/toolbar/ie/index.html

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkitekten

Hej Lisa!

Jag rekommenderar inte att du använder Outlook Express i båda datorerna. OE lagrar posten i filer som har namn ungefär som mapparna i programmet. Du kommer alltså att få filer som heter Inkorgen, Skickat etc i båda. Det går nog knappast att synka detta mellan datorerna. För e-posten är det en metod att utse den ena datorn som "master" och använda webb-mail i den andra. Alternative ha OE där också men att bara hämta en kopia (valet att låta e-posten ligga kvar på servern) i den andra.

 

När jag tidigare letat program för synkning har jag inte gillat de jag funnit. Ofta får man för dålig kontroll. Många program vill gärna göra synkning mer eller mindre automatiskt. Att synka baserat bara på filernas tidsstämpel fungerar inte alltid. Vissa program (t.ex. Access) ändrar tidstämpeln även om inget ändras, och den andra kopian kan alltså innehålla de senaste ändringarna men med ett tididigare klockslag. Ibland har jag också haft problem med sommartid, som gett en diff i tid mellan identiska filer.

 

Jag använder ofta Altap Salamander och gör synkning halvmanuellt. Kan hämtas/köpas från

http://www.altap.cz/salam_en/index.html

Om man gillar den här typen av program är ganska personligt. Det är i alla fall ett tips.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...